Zamajac za Ladu 110

Lada 110 (VAZ-2110)

autootpad-kidi-1735.jpg

Detalji

Cena: 20.00€

  • Datim objave: 21.12.2018


Opis

(CENA OVOG DELA JE 20€). Zamajac je jedan nazubljeni masivni metalni disk zasrafljen za kraj radilice do menjaca. Jedan od zadataka zamajca je da "ispegla" ili umiri udare koje cine klipovi u toku rada motora, a koji se prenose na radilicu. Pored toga zamajac funkcionise i kao teg koji svojom masom ne dozvoljava nagle promene u brzini okretanja radilice. Zamajac se koristi i za startovanje-paljenje motora. Kada u vozilu date kontakt i kada jos malo okrenete kljuc udesno vi pobudjujete anlaser, koji pomocu automata izbacuje bendiks (deo sa zubima koji ulaze u zube zamajca) napred, okrece ga i kopca sa zupcanikom na zamajcu i tako pokrece motor i dovodi ga do paljenja. Na ravnom delu zamajca naleze lamela, tako da mozemo reci da zamajac izmedju ostalog ucestvuje i u transmisiji, odnosno u prenosu snage motora na pogonske tockove. Ranije su zvi zamajci bili fiksni poput ovog, ali na novijim dizel automobilima uglavnom nailazimo na "plivajuce" zamajce. Na ovom "obicnom" zamajcu se mogu desiti samo dva kvara i to da se ostete zubi po obodu zamajca, tamo gde uskacu zubi sa bendiksa-anlasera ili da se usled nepravovremene zamene istrosene lamele, osteti povrsina na kojoj ona naleze. Frikcioni deo lamele (ferode) koji naleze na zamajac je nitnama spojen za kostur lamele i kada se vremenom taj materijal istrosi, on se stanji i bude u ravni sa nitnama koje su metalne. Ukoliko se lamela ne zameni na vreme, onda sa ferodama na ravnu povrsinu zamajca nalezu i metalne nitne koje iza sebe ostavljaju riseve. Ranije dok su delovi bili manje dostupni, a i dosta skuplji, neki majstori su taj deo koji je izrisovan ravnali na strugu. Da bi se uklonili i poravnali risevi, potrebno je zamajac stanjiti. Ukoliko zamajac stanjimo, mi pravimo veci prostor izmedju potisne ploce korpe kvacila i tog dela gde naleze lamela i to je onda problem, jer lamela nece cvrsto prijanjati na zamajac. Ovo se jednostavno resavalo tako sto bi se na lamelu postavljale deblje ferode. Danas delovi za automobile nisu toliko skupi, pa retko ko vise nituje lamele, odnosno menja frikcioni materijal. Zubi na zamajcu se ostete ukoliko su zubi na bendiksu anlasera pojedeni ili ukoliko se postavi anlaser koji fizicki odgovara, ali zubi bendiksa nisu odgovarajuci i ne ulaze kako treba u zube zamajca. Kad hocete da upalite auto i kad okrenete kljuc, akumulator salje struju anlaseru koji preko automata anlasera izbacuje bendiks za zubima koji se okrece i koji se kopca u zamajac. Zamajac posto biva ukopcan sa bendiksom koji se okrece i sam pocinje da se okrece i na taj nacin se pali motor. Posto su i zubi na bendiksu i zamajcu od gvozdja, to je deo koji bi trebao da bude dugotrajan, medjutim desi se nekad da se zubi na zamajcu ostete zbog loseg kopcanja. Ukoliko dodje do toga, preporucljivo je sa zamenom zamajca, zameniti i bendiks u anlaseru kako bi se sprecilo ponovno ostecenje zamajca. Zamajac je deo koji se retko trazi, ali ima automobila kao sto su Zastvina Florida, Fiat Brava/o 1.4 kojima je ovo "boljka". Sve cesce se ljudi odlucuju za kupovinu fiksnog zamajca i pripadajuceg seta kvacila, kako bi ga postavili umesto postojeceg "plivajuceg zamajca", jer je plivajuci prilicno skup. E sad, neko kaze da nije dobro stavljati fiksni zamajac umesto plivajuceg, jer plivajuci zamajac amortizuje udarce koje pravi motor i ako se postavi fiksni, koji nema tu funkciju da upija udarce, onda se ti udarci prenose na menjac koji zbog toga strada. NAPOMENA: Tekstovi su pisani na osnovu licnog dugogodisnjeg iskustva i znanja, a ponekad i uz pomoc podataka prikupljenih sa interneta. Tekstovi nisu namenjeni profesionalnim auto-mehanicarima, auto-elektricarima i ostalim profesionalcima koji se bave popravljanjem i odrzavanjem vozila, vec obicnim vozacima, koji bi mozda hteli da saznaju nesto vise. Trudio sam se da sto bolje i jednostavnije opisem delove koje prodajem i njihovu funkciju i ukoliko se negde i potkrala neka greska, ona nije namerna. Bicu zahvalan svakom, ko primeti neku neispravnost i o tome me obavesti putem mail-a na autootpadkidi@gmail.com ili porukom na 064/6639623.