Pretraga
Zadnji most za Fiat Multiplu Mk1
Fiat Multipla Mk1
Detalji
Cena: 100.00€
- Datim objave: 20.11.2018
Opis
(CENA OVOG DELA JE 100€). Vrlo cesto na Fiatovim automobilima zadnji tockovi se raskrece-razabe, odnosno rasire se u donjoj zoni, tamo gde gume prijanjaju za podlogu, a gornji deo se priblizi kosevima, pa tockovi gledano od pozadi izgledaju ovako / \ Do toga dolazi, kada propadnu lezajevi u zadnjim viljuskama, tamo gde se viljuska spaja sa mostom i tada se vrlo cesto cuje i lupkanje u zadnjem delu, narocito kada se prelazi preko neravnina. Ukoliko se lezajevi ne zamene na vreme, moze doci i do ostecenja viljuske. Problematicne viljuske imaju modeli Marea, Brava, Bravo, Marengo, Multipla, Tipo, Tempra... Garnitura za reparaciju lezajeva (mala privreda) u radnjama kosta negde oko 30€ po strani. Zamena lezajeva u zadnjim viljuskama, nije nimalo jednostavan i lak posao. Vrlo cesto majstori skidaju ceo most i rezervoar, jer je inace jako nepristupacno za rad, a najveci problem pravi dugacak sraf koji prolazi kroz cauru i koji vremenom i zapekne u njoj, pa je potrebno velikim cekicem svom snagom udarati po srafu da bi izasao. Glava na srafu je sa spoljne strane, pa je jedini nacin da se izbije, taj da se cuka sa unutrasnje strane, znaci od ispod auta ka spolja, a tu je vrlo malo mesta za dobar zamah. Moguce je jos i iseci glavu sa srafa koja je sa spoljne strane, pa udarati sraf od spolja ka unutra. Ni jedan ni drugi nacin nije jednostavan i oduzima dosta vremena. Ukoliko se skida zadnji most, trebaju i creva kocnica da se raskace, a da bi se skinuo rezervoar, raskacinju se creva za gorivo. Cesto se prilikom raskacinjanja creva za kocnice, ona pokidaju, jer su creva priljubljena za most i stalno su u kontaktu sa vodom, snegom, blatom , pa vremenom zardjaju i istrule, tako da imate na umu da ce vam mozda trebati nova creva, a tad je bolje staviti bakarna, jer ne trule. S obzirom na to da posao nije nimalo jednostavan, potrudite se da kupite kvalitetnu garnituru za reparaciju zadnjih viljuski ili kupite kompletan polovan most sa nekog vozila, kome je zadnji trap dobar. Zadnji tockovi mogu da stoje ovako / \ i zbog krive viljuske, ali i zbog krivog mosta. Do krivljenja viljuske ili mosta najcesce dolazi zimi kada auto proklizava po snegu, zanese se, pa tockovi bocno udare u ivicnjak ili kada se klinci zezaju, pa ga okrecu pod rucnom i udaraju u trotoare, upadaju u rupe i ostalo. Ako niste sigurni do cega je, bolje je kupiti ceo most sa viljuskama na nekom otpadu, a po ceni seta za reparaciju, nego kupiti nov set, namontirati, a onda zakljuciti da nije u tome problem. NAPOMENA: Tekstovi su pisani na osnovu licnog dugogodisnjeg iskustva i znanja, a ponekad i uz pomoc podataka prikupljenih sa interneta. Tekstovi nisu namenjeni profesionalnim auto-mehanicarima, auto-elektricarima i ostalim profesionalcima koji se bave popravljanjem i odrzavanjem vozila, vec obicnim vozacima, koji bi mozda hteli da saznaju nesto vise. Trudio sam se da sto bolje i jednostavnije opisem delove koje prodajem i njihovu funkciju i ukoliko se negde i potkrala neka greska, ona nije namerna. Bicu zahvalan svakom, ko primeti neku neispravnost i o tome me obavesti putem mail-a na autootpadkidi@gmail.com ili porukom na 064/6639623.