Pretraga
Ventilator hladnjaka motora za Fiat 128
Fiat 128 (Zastava 101/128) oldtajmer
Detalji
Cena: 10.00€
- Datim objave: 20.11.2018
Opis
(CENA OVOG DELA JE 10€). Ventilator hladnjaka motora je uredjaj koji sluzi da strujanjem vazduha rashladi tecnost u hladnjaku i tako pomaze u odrzavanju radne temperature motora. Postoji nekoliko vrsta ventilatora i to visko ventilatori, mehanicki-fiksni ventilatori, elektro ventilatori... Kod Fiata nailazimo na dve vrste ventilatora, a to su mehanicki-fiksni ventilatori (ventilatori koji su pokretani kaisem i koji se stalno vrte) i elektro-ventilatori (ventilatori koje pokrece elektro-motor). Mehanicke ventilatore cesce nalazimo kod starijih automobila i kod vozila koji imaju linijski motor i pogon na zadnje tockove (Fiat 124, 125, 132, Argenta, Lada Riva), a elektro-ventilatore cesce nalazimo kod novijih modela i kod automobila sa poprecnim motorima (Fiat Uno, Panda, Punto, Zastava 101...). Svaki motor najbolje radi na radnoj temperaturi, uostalom i mi sami najbolje se osecamo kad nam je temperatura tel u granicama normale, znaci oko 36.6 stepeni. Za odrzavanje nase temperature zaduzen je organizam, a za odrzavanje idealne temperature na vozilima zaduzen je jedan sistem, koji se sastoji od vodene pupme, hladnjaka, termostata, ventilatora, gumenih creva, termoprekidaca, tecnosti.... Ventilator pomaze u odrzavanju temperature motora, a sami tim omogucava i grejanje u putnickom prostoru. Ventilatori sa elektro-motorom su bolje resenje od onih mehanickih koji se stalno okrecu, jer ti koji se stalno okrecu za to okretanje koriste snagu motora, pa mozemo reci da oduzimaju snagu pogonu. Nije to sad neka velika snaga, ali je ipak oduzimanje snage. Kod onih koji iz nekog razloga izvade ili izbuse termostat, zimi je jako tesko postici radnu temperaturu, ukoliko na vozilu imate fiksni ventilator, jer se on stalno vrti i hladi, sto dovodi do toga da je grejanje u vozilu vrlo slabo. Pri vecim brzinama kretanja vozila, vazduh struji kroz masku i tako udara i prolazi kroz sace hladnjaka i na taj nacin hladi tecnost u sistemu. Ovakvo strujanje vazduha je dovoljno da odrzava rashladnu tecnost na radnoj temperaturi, pa se samim tim kod ovakve voznje, na otvorenom gde je veliko strujanje vazduha kroz hladnjak, elektro-ventilatori se i ne ukljucuju. Verovatno ste vidjali da neki vozaci zimi ispred hladnjaka stavljaju kartone i tako onemogucavaju da vazduh prirodnim putem dodje do hladnjaka, a sve to zbog toga, sto izvade ili izbuse neispravan termostat, jer im je auto leti verovatno dizao temperaturu iznad dozvoljene, a nisu hteli da ga zamene. Kad dodje zima i kad nema termostata ili je izbusen, onda voda u sistemu stalno kruzi i biva stalno izlozena tom hladnom vazduhu koji "udara" u hladnjak i zbog toga motor ne moze da postigne odgovarajucu temperaturu, pa je zbog toga u putnickom prostoru grejanje veoma slabo. Za razliku od voznje na otvorenom, u gradu gde su velike guzve i gde se cesto stoji po semaforima i u kolonama i gde zbog toga nema strujanja vazduha, ventilator sa elektro-motorom se cesto ukljucuje kako bi odrzavao radnu temperaturu motora oko predvidjenih 93C. Temperatura motora se najbrze podize kada nema strujanja vazduha kroz hladnjak, znaci kad auto radi u mestu ili kad se vozi malom brzinom. Ventilatori se najcesce nalaze sa unutrasnje strane hladnjaka i kada se oni ukljuce, oni uvlace spoljni vazduh kroz sace (tu vazduh treperi) i tako hlade tecnost u hladnjaku. Nailazio sam na slucajeve gde su ljudi povezivali ventilatore tako da duvaju u kontra smeru, pa umesto da uvlace hladan spoljni vazduh, ventilator bi uvlacio topao vazduh sa motora i gurao ga na hladnjak i tako bi umesto da hladi, on dodavao temperaturu. Fiatovi automobili su poznati po cestim kvarovima ventilatora i to narocito na modeli Fiat Cinquecento, Seicento, Punto... Ukoliko vam je potreban ventilator za bilo koji model Fiatovih automobila, mozete ga kupiti kod nas. Sve delove saljemo brzim postama AKS, BEX, CITY... NAPOMENA: Tekstovi su pisani na osnovu licnog dugogodisnjeg iskustva i znanja, a ponekad i uz pomoc podataka prikupljenih sa interneta. Tekstovi nisu namenjeni profesionalnim auto-mehanicarima, auto-elektricarima i ostalim profesionalcima koji se bave popravljanjem i odrzavanjem vozila, vec obicnim vozacima, koji bi mozda hteli da saznaju nesto vise. Trudio sam se da sto bolje i jednostavnije opisem delove koje prodajem i njihovu funkciju i ukoliko se negde i potkrala neka greska, ona nije namerna. Bicu zahvalan svakom, ko primeti neku neispravnost i o tome me obavesti putem mail-a na autootpadkidi@gmail.com ili porukom na 064/6639623.