Sijalica za far R2 12V 45/40W p45t

Fiat 124 (automobil po kome je nastala Lada Ziguli) oldtajmer

autootpad-kidi-1563.jpg

Detalji

Cena: 1.00€

  • Datim objave: 19.11.2018


Opis

(CENA OVOG DELA JE 1€). Sijalica r2 je volframska sijalica, koja se koristila u starijim automobilima. Snaga ove sijalice je 40/45w, sto je dosta slabo, pa su mnogi umesto njih kasnije stavljali h4 halogene, koje imaju snagu 55/60w, mada postoje i jace. Da bi se stavila halogena na mesto gde je bila r2, stavlja se plasticni adapter ili se potrazi halogena, koja ima isto sijalicno grlo kao i R2. cesto se desava, da se palsticni adapter istopi, zbog jacine sijalice, pa je bolje potraziti halogene sa postoljem p45t. Sijalicno grlo kod sijalice r2 ima oznaku P45t, a kod halogene H4 oznaku P43t. Cesto, zbog stavljanja jacih sijalica od 55/60w, kod nekih automobila, dolazi do pregrejavanja instalacije i topljenja strujnog dzeka sijalice, prekidaca svetla ili ablendera. Problem pregrejavanja strujnih dzekova se resava ugradnjom releja. Halogene sijalice koriste se za duga, kratka i svetla za maglu. Slicno klasicnim sijalicama sa jezgrom od volframa, ali za razliku od njih, unutrasnjost je ispunjena inertnim gasom i malom kolicinom halogena (joda ili broma), sto uzrokuje da jezgro dostize znacajno vece temperature i, samim tim, proizvodi jacu svetlost. Pri tom se hemijski ciklus stara o tome da se sav volfram koji ispari tokom rada sijalice ponovo vrati na gorucu povrsinu, pa se na ovaj nacin produzava zivotni vek sijalice. Prva sijalica, koja je emitovala i kratko i dugo svetlo, pojavila se 1924 godine, a prva halogena auto sijalica sa dva vlakna, H4, napravljena je 1971.godine. KUCNE SIJALICE SA VLAKNOM OD VOLFRAMA. Kucne sijalice sa vlaknom od volframa, nastale krajem 19. veka, povucene su iz prodaje poslednjeg dana 2012. u Evropskoj uniji (EU), a njih zamenjuju stedljivije, koje su pet puta efikasnije i trose od 60 do 80 odsto manje struje. Racuna se da ce godisnja usteda po tom osnovu u EU biti jednaka potrosnji struje Rumunije. Od 2008. EU je donela zakon o postepenom povlacenju klasicnih sijalica iz prodaje zbog veoma niskog koeficijenta korisnog dejstva koji prakticno iznosi svega od pet do 10 odsto dovedene energije koja se pretvara u svetlost, a ostalo ide na toplotu. NAPOMENA: Tekstovi su pisani na osnovu licnog dugogodisnjeg iskustva i znanja, a ponekad i uz pomoc podataka prikupljenih sa interneta. Tekstovi nisu namenjeni profesionalnim auto-mehanicarima, auto-elektricarima i ostalim profesionalcima koji se bave popravljanjem i odrzavanjem vozila, vec obicnim vozacima, koji bi mozda hteli da saznaju nesto vise. Trudio sam se da sto bolje i jednostavnije opisem delove koje prodajem i njihovu funkciju i ukoliko se negde i potkrala neka greska, ona nije namerna. Bicu zahvalan svakom, ko primeti neku neispravnost i o tome me obavesti putem mail-a na autootpadkidi@gmail.com ili porukom na 064/6639623.