Reostat ventilatora kabine za Fiat Punto Mk1

Fiat Punto Mk1

autootpad-kidi-1549.jpg

Detalji

Cena: 30.00€

  • Datim objave: 19.11.2018


Opis

(CENA OVOG DELA JE 30€). Reostat ventilatora kabine ima zadatak da pravi odredjeni otpor (smanji struju) struji koja ide ka motoru ventilatora i na taj nacin uspori njegovo okretanje. Ventilatori kabine najcesce imaju 4 brzine. Za prvu, drugu i trecu brzinu, ventilator dobija struju koja prethodno prodje kroz reostat koji je oslabi-umanji, tako da se ventilator vrti se punom snagom. U prvoj brzini, reostat pravi najveci otpor struji, odnosno pusta najmanju struju ka ventilatoru i zato se on tad najsporije okrece. U drugoj brzini reostat pravi otpor, ali manji, odnosno pusta malo vise struje i zato se ventilator malo brze okrece. U trecoj brzini, reostat pusta najvise struje i zato se brzo okrece, ali to je opet umanjena struja, jer ide preko otpornika i tek u cetvrtoj brzini ventilator radi punom snagom, jer tada dobija neumanjenu struju, znaci dobija struju koja ne ide preko reostata-otpornika. Da ponovimo: Prve tri brzine (zavisi od toga koliko ventilator ima brzina) ventilatora idu preko reostata-otpornika, a cetvrta (poslednja) brzina je direktna, znaci ne ide preko reostata i zbog toga, kada reostat-otpornik pregori, ventilator moze da radi samo u cetvrtoj "direktnoj" i najvecoj brzini. Reostat je otpornik promenjivog otpora koji ne moze da povecava struju, vec samo da je smanjuje. Reostat samo odredjuje brzinu motora ventilatora i apsolutno nema vise ni jednu funkciju. Reostat najcesce "crkava" onda kada na motoru ventilatora propadnu biksne, motor tada koci-blokira, to pravi otpor, vuce vise struje, otpornik se greje i na kraju izgori. Postoji vise modela reostata, na nekima se na vrhu nalazi otpornik, koji je moguce zameniti-prelemiti, a mnogi majstori u nedostatku otpornika, stavljaju dve-tri licne i tako resavaju problem. Neki reostati su zaliveni i nemoguce ih je popravljati, vec se moraju zameniti. Kao sto je vec receno, reostati najcesce crkavaju zbog neispravnih motora i besmisleno ih je menjati, ukoliko se ne odradi servis ventilatora ili njihova zamena. Kada se motor ventilatora ne okrece lagano, znaci kada koci-blokira, strujna instalacije se greje i cesto zbog toga pregoreva osigurac, a moze se desiti i da "izgore" buksne na strujnom djeku koji ulazi u ventilator. Reostat ventilatora kabine se obicno nalazi na suvozacevoj strani ispod kasete, a u visini suvozacevih kolena i obicno je pricvrscen sa 2 mala krstasta holsrafa. Lako se skida i menja. NAPOMENA: Tekstovi su pisani na osnovu licnog dugogodisnjeg iskustva i znanja, a ponekad i uz pomoc podataka prikupljenih sa interneta. Tekstovi nisu namenjeni profesionalnim auto-mehanicarima, auto-elektricarima i ostalim profesionalcima koji se bave popravljanjem i odrzavanjem vozila, vec obicnim vozacima, koji bi mozda hteli da saznaju nesto vise. Trudio sam se da sto bolje i jednostavnije opisem delove koje prodajem i njihovu funkciju i ukoliko se negde i potkrala neka greska, ona nije namerna. Bicu zahvalan svakom, ko primeti neku neispravnost i o tome me obavesti putem mail-a na autootpadkidi@gmail.com ili porukom na 064/6639623.