Pretraga
Prelivna boca (ekspanzioni sud) za Fiat Multiplu (Mk1) 1.6
Fiat Multipla Mk1
Detalji
Cena: 30.00€
- Datim objave: 25.11.2018
Opis
(CENA OVOG DELA JE 30€). Zadatak prelivne boce (ekspanziona posuda) je prihvatanje tople vode-pare iz hladnjaka, kada se usled grejanja poveca zapremina u hladnjaku i za ponovno vracanje vode u hladnjak, kada se pritisak u hladnjaku smanji. Zadatak ekspanzione posude je znaci primanje tople vode iz hladnjaka, vracanje ohladjene vode u sistem grejanja i rasterecenje pritiska u sistemu preko sigurnosnog cepa koji se nalazi na samoj posudi. Na cepu ekspanzione posude postoji "ventil" koji sluzi za rasterecenje pitiska iz sistema za hladjenje. Ekspanziona posuda se nikad ne puni do kraja, vec uvek izmedju MAX i MIN, a nivo se meri kada je motor hladan. Kao sto svi znamo voda u serpi prokljuca vec na 100 stepeni, a ako znamo da je radna temperatura motora od 80 pa do 95 stepeni, onda vidimo da je vrlo malo ostalo do faze kada bi voda prokljucala. Zbog toga se na svim savremenim automobila sistem hladjenja i grejanja odvija u zatvorenom sistemu i na taj nacin se tacka kljucanja tecnosti pomera za nekoliko stepeni u plusu. Kada se zagrevanje vode odvija u zatvorenoj posudi, onda se tu stvara pritisak, taj pritisak bukvalno ne dozvoljava vodi i pari da izadje vani, prisiljava je da duze ostane u tecnom stanju i povecava joj tacku kljucanja. Koliko pritisak podize tacku kljucanja? Pa, ako se koristi rasladna tecnost u razmeri 50:50 antifriz-voda i ako je cep hladnjaka predvidjen na 1.1 bar, tada je tacka kljucanja oko 125 stepeni. Ako je cep hladnjaka od 1,3 bara, tada je tacka kljucanja tekucine u sistemu vec na 131 stepen. Cep na prelivnoj boci je tu kao najslabija karika koja ce popustiti ako pritisak predje neku granicu, kako bi spasao od pucanja hladnjak, creva, vodenu pumpu ili nesto drugo. Obratite paznju na stanje cepa, da li je gumica citava i da li cep obavlja svoju funkciju kako treba. Nemojte nikada koristiti vodu sa cesme u sistemu za hladjenje, jer bez obzira sto je voda dobar primalac toplote, a mnogi tvrde i bolji od antifriza, ona nema to svojstvo da podmazuje i od nje se stvara kamenac. Nemojte cak ni destilisanu samu, jer bez obzira sto se sa njom ne stvara kamenac, ona i dalje nema tu mogucnost da podmazuje i da stiti delove, kao sto ima antifriz. Postoje aditivi koji se dodaju vodi, pa ona tada uz pomoc toga postane "masna" i tada moze da se koristi leti, ali nikako zimi zbog zamrzavanja. Vecina prelivnih boca radi sa istim pritiskom kao u hladnjaku i na tim posudama se nalazi cep sa ventilom koji regulise pritisak u sistemu za hladjenje, a ne na hladnjaku, a postoje i boce u kojima nema pritiska ni ovakvog cepa, vec se pritisak regulise cepom koji je na hladnjaku, a cep na boci je obican sa mozda jednom ili dve male rupice sa strane. Kod nekih automobila, kao kod Fiat Una, Tipa, ekspanzioni sud se nalazi na samom hladnjaku i takvi se hladnjaci nikad ne pune do kraja. Pritisak u sistemu hladjenja motora je jako bitan i zbog toga je vrlo vazno imati ispravan poklopac hladnjaka ili ekspanzione posude kojim se to regulise. Savremeni motori uopste ne mogu raditi bez tog pritiska, to jest pregrejavaju se ako nema istog. Iz istog razloga vazno je imati dobro zadihtovan sistem hladjenja. U rashladni sistem najbolje je sipati ono sto preporucuje proizvodjac, za VW je to G 11, 12...., a za Fiate je to paraflu. NAPOMENA: Tekstovi su pisani na osnovu licnog dugogodisnjeg iskustva i znanja, a ponekad i uz pomoc podataka prikupljenih sa interneta. Tekstovi nisu namenjeni profesionalnim auto-mehanicarima, auto-elektricarima i ostalim profesionalcima koji se bave popravljanjem i odrzavanjem vozila, vec obicnim vozacima, koji bi mozda hteli da saznaju nesto vise. Trudio sam se da sto bolje i jednostavnije opisem delove koje prodajem i njihovu funkciju i ukoliko se negde i potkrala neka greska, ona nije namerna. Bicu zahvalan svakom, ko primeti neku neispravnost i o tome me obavesti putem mail-a na autootpadkidi@gmail.com ili porukom na 064/6639623.