Polu motor za Fiat Punto (Mk1) 1.7 TD

Fiat Punto Mk1

autootpad-kidi-1798.jpg

Detalji

Cena: 100.00€

  • Datim objave: 12.01.2019


Opis

(CENA OVOG DELA JE 100€). Kada se kaze polu-motor, misli se na donji deo motora, odnosno na deo motora koji se nalazi ispod glave motora. U polu motor spada donji deo motora, odnosno blok motora sa svim delovima koji se nalaze unutar njega. Od krupnijih delova u bloku motora se nalaze sledeci delovi: karter, uljna pumpa, radilica, klipnjace i klipovi. Zavisno od konstrukcije motora, od krupnijih delova u bloku motora se jos mogu naci i vodena pumpa, bregasta, podizaci klackalica, lanac, lancanici, spaner... U bloku motora se nalazi jos puno sitnijih, ali ne i manje bitnih delova kao sto su: leteci lezajevi, lezeci lezajevi, aksijalni lezajevi, bolcni koji spajaju klipove sa klipnjacama, karike, semerinzi, matice, srafovi, podloske... Polu motor se najcesce trazi zbog ostecenja bloka motora koje moze da nastane iz vise razloga kao na primer: -Zimi ukoliko se u motoru nalazi voda umesto antifriza, blok motora moze da pukne, ukoliko ne izbije sigurnosni cep koji je na bloku postavljen upravo iz tog razloga, a to je da u slucaju smrzavanja tecnosti u bloku on potisnut ledom izadje iz svog lezista, kako blok ne bi pukao. -Blok motora moze da se osteti i kada se klipnjaca iz nekog razloga otkaci, jer se tada desava da udari u blok motora i da ga probije. -Nekad se desava da se cilindri u bloku motora toliko potrose-pojedu da je jedino resenje hilznovanje bloka ili njegovo razbusivanje, sto je poprilican trosak, te se ljudi radije odlucuju za kupovinu polovnog polu motora. To sta cete dobiti uz polu motor zavisi od toga kako se dogovorite sa prodavcem. Postoje motori koji imaju aluminijumski karter, kao na primer Fiatovi JTD motori i ti karteri su prilicno skupi (cena polovnog je trenutno 80€), tako da mnogi prodavci na auto-otpadima taj karter prodaju zasebno. Opet kazem, sve je stvar dogovora, pa tako vi uz motor mozete traziti i karter i vodenu pumpu i zamajac i jos svasta nesto, a sve je stvar dogovora izmedju kupca i prodavca. Kada vec kupujete polovan polu motor, moja preporuka je da odmah zamenite prednji i zadnji semering radilice, kako vam tu ne bi curelo ulje. Semerinzi su jeftini, a posto je motor vec napolju, glupo je ne zameniti ih. Pored toga, pametno je skinuti karter, oprati ga iznutra i staviti novi dihtung, kako ni tu ne bi izlazilo ulje. Karter je pametno skinuti kako bi se i sito uljne pumpe ocistilo, jer se cesto desava da se zapusi od loseg i starog ulja i od silikona koji neki majstori previse nanose kada lepe karter. Na vecinu novijih motora, barem kod Fiata, izmedju kartera i donjeg dela bloka motora se vise ne postavlja dihtung, vec crni silikon specijalno namenjen za te svrhe. Znaci shvatili ste, kad vam neko kaze cenu za polu motor ili za motor, znajte da taj neko nije mislio da vam uz motor da i: anlaser, alternator, karburator, razvodnik, servo pumpu, dizne, usisnu i izduvnu granu, kompresor klime, korpu, lamelu, zamajac, menjac, filter za vazduh, turbinu i jos mnogo drugih stvari. NAPOMENA: Tekstovi su pisani na osnovu licnog dugogodisnjeg iskustva i znanja, a ponekad i uz pomoc podataka prikupljenih sa interneta. Tekstovi nisu namenjeni profesionalnim auto-mehanicarima, auto-elektricarima i ostalim profesionalcima koji se bave popravljanjem i odrzavanjem vozila, vec obicnim vozacima, koji bi mozda hteli da saznaju nesto vise. Trudio sam se da sto bolje i jednostavnije opisem delove koje prodajem i njihovu funkciju i ukoliko se negde i potkrala neka greska, ona nije namerna. Bicu zahvalan svakom, ko primeti neku neispravnost i o tome me obavesti putem mail-a na autootpadkidi@gmail.com ili porukom na 064/6639623.