Polovni akumulatori upola cene novih

Lada 1200 ili Lada Ziguli (VAZ-2101)

autootpad-kidi-1733.jpg

Detalji

Cena: 20.00€

  • Datim objave: 20.12.2018


Opis

(CENA AKUMULATORA JE 20-50€). Prodajemo polovne akumulatore sa garancijom od 6 meseci i to upola cene novih. Ako je recimo akumulator black Horse od 44ah u radnjama 4000DIN, kod nas je 2000 i dajemo pisanu garanciju od 6 meseci. Znaci kad kazemo upola cene to znaci upola cene istog takvog akumulatora, kako po jacini-amperazi, tako i po marki. Nemojte se praviti pametni i misliti da smo mi ovde imbecili i da cete nas vi 'uraditi" tim pricama kako vam treba najjeftiniji akumulator, jer eto akumulator je akumulator i vi ne biste dali vise od 2000 dinar, jer vi ionako prodajete auto, a kad vam onda iznesem Black-Horse od 45ah, jer za 2000 samo to mozete da dobijete, vi onda pitate "a da nemas mozda Bosch ili Vartu?" Pa sto sad bosch ili Vartu, zar konjino ne rece malopre kako ti je nebitna marka!? Vidite ovako veliki broj ljudi iz nekog razloga misli valjda da smo mi sa otpada neke nepismene glupe budale, pa ocekuju da mogu da nas farbaju i da nas rade kao majmune. Ako sam napisao da je akumulator upola cene, a ti hoces Vartu od 66ah, onda zovi radnju i pitaj koliko kosta Varta o 66ah, a ne da mi kazes kako si ti video da akumulator od 66ah kosta 6000 dinara, a ne pominjes da je to neka krs marka i onda dodjes kod mene da se ubedjujes i da mi pricas kako to nije bitno, a kad ti ja onda kazem da kad nije bitno, onda uzmes tu krs marku, a ti onda ko picka ostanes bez teksta. Najcesce nam se desava, da nas pozovu i pitaju da li imamo polovne akumulatore i recimo mi na lageru imamo Vartu od 60ah i kad kazemo da ih dajemo upola cene, onda nam oni kazu da je u radnji akumulator od 55ah oko 5000din. Znaci u startu nam kazu cenu za akumulator koji je 5ah slabiji i obavezno cenu za najjeftinije akumulatore na trzistu, a kad im mi pitamo, sta da radimo sa onih 5 ah, dobijamo odgovore kako je to njima nebitno i kako oni misle da je to isto. Pa kad je 5ah nebitno, sto onda pametnjakovicu nisi pitao koliko kosta akumulator od 65ah, pa da mi mkazes cenu za njega! Ukoliko zelite polovan Varta akumulator od 60ah, platicete ga oko 4000din, jer je odprilike to pola cene Vartinog, a to sto je vama auto za prodaju i sto vam nije bitna marka, vec samo da pali i tako te price, kako je to vama sve isto, to nas ne zanima. Isto tako dodju nam ljudi u sred leta i traze neki najjeftiniji akumulator. Kad ih mi pitamo za koji auto, kazu nam za Golf 2 dizel ili sto je jos gore za Opel Kadet kockicu dizel sa losim motorom i onda ocekuju da sa njim pale takvo vozilo. To vozilo ce mozda nekako i paliti, jer je leto, retko ulje, visoka temperatura... ali zato cim malo zahladni CVRC! I onda nam dodju i kazu kako je akumulator los i traze da im opet damo najjeftiniji, ali da pali njihov krs na minus 10. Zbog ovoga garanciju dajemo iskljucivo na akumulatore koji se stavljaju u adekvatna vozila i to ukoliko ih mi licno ugradimo. Ovo sam morao da napisem, jer se ovo svakodnevno desava i vise nam je dosadilo da se raspravljamo sa ljudima! Vidite ovako da vam slikovito objasnim, tako da i moroni shvate: Uzmite gradjevinska kolica i stavite 3 dzaka cementa, znaci 150 kilograma. Sad dovedite nekog decka od 45 kilograma i dajte mu da pretera taj cement 100 metara dalje. Sta ce se desiti? Desice se to, da ce ako momak uopste uspe da podigne kolica, taj cement gurati nekoliko metara, mozda cak i 50 ili 70 i crci ce, odnosno izgubice snagu i odustace. Uzmite sad ta kolica i dajte nekom ko ima 97 kilograma da pregura tih 100 metara. sta ce se desiti? Pa nista, covek ce ih bez problema preterati, jer je duplo tezi, znaci duplo snazniji i za njega je to macji kasalj. E tako vam je i sa akumulatorima, dzabe je to sto je akumulator od 45ah nov-dobar, kad taj akumulator nema snagu da vrti tako snazan motor. On je dobar za automobile sa benzinskim motorom do 1000cm3 i njih ce bez problema da vrti, kao sto bi momak od 45 kilograma bez problema gurao jedan dzak cementa, ali ako mu stavite 3 on crkava. E tako ce i taj akumulator da crkava, ako ga vi ubacite u neki dizel auto sa velikom kubikazom i jos sa motorom koji je na izdisaju. Znaci ne pravite se mnogo pametni, ako nemate para parkirajte auto u garazu, a iz njega izvucite bajs i pedalaj burazeru! JOS NESTO O AKUMULATORIMA Da li ste znali da akumulatorima vise smetaju letnje vrucine od zimskog minusa? Ne smeju da se isprazne do kraja, a vibracije im takodjer skracuju zivotni vek. Kada je rec o izboru odgovarajuceg akumulatora, savetuje se da on ne bude manjeg ali ni veceg kapaciteta od propisanog. O akumulatorima postoje brojne predrasude i pogresna misljenja. Najveci broj problema nastaje zbog neadekvatnog koriscenja pa se nekim vlasnicima automobila desava da menjaju akumulator jednom godisnje dok drugima traje i po pet-sest godina. Za pocetak, veliki broj ljudi kupuje akumulator veceg kapaciteta jer misle da ce tako rezerva snage biti veca. To je jednako lose kao da je kupljen akumulator manjeg kapaciteta od onog koji propisuje proizvodac. Alternatori (DEO KOJI PUNI AKUMULATOR) se razlikuju od modela do modela i od motora do motora, pa jednostavno ne mogu da napune akumulator veceg kapaciteta za koji nisu projektovani. Tokom eksploatacije se prazni i nedovoljno dopunjava, sto na kraju dovodi do dubokog praznjenja koje je pogubno za akumulator. Zanimljivo je da se vec napon od 10,5 volti smatra dubokom ispraznjenoscu, dok pun akumulator ima napon od 12,72 volti. Vec napon od 12,6 volti znaci da akumulator radi sa 85 posto svog kapaciteta, na 12,4 V sa svega 65 posto i na 12,25 volti sa 40 posto kapaciteta. Ukoliko se auto ne vozi cesto, potrebno je redovno kontrolisati napon. Prilikom dubokog praznjenja dolazi do sulfatizacije (procesa stvaranja olovo sulfata na plocama – sivog sloja na plocama), a tada se koncentracija kiseline smanjuje i dolazi do korozije na plocama celija. Ovo je proces koji dovodi do drasticnog smanjenja broja ciklusa punjenja i praznjenja, a koji je inace daleko veci kod kvalitetnih akumulatora u odnosu na one losijeg kvaliteta. Zato je sasvim logicno pitanje kako izbeci duboko praznjenje akumulatora. Osim kupovine adgovarajuceg kapaciteta, treba voditi racuna o praznjenju tokom stajanja. Ukoliko se automobil retko vozi, neophodno je cesce kontrolisati napon na polovima. Smatra se da je potrebno dopunjavanje akumulatora ukoliko mu je napon ispod 12,4 V a kontrolu bi trebalo obavljati bar na mesec dana. Iako je akumulator pod garancijom, dopunjavanje nije zabranjeno ukoliko je obavljeno adekvatno. Preporucena struja punjena u amperima bi trebalo da iznosi 10 do 20 procenata nazivnog kapaciteta (na primer akumulator od 44Ah treba puniti strujom od 4A do 8A), a akumulator ne sme ni da se prepuni jer to drasticno utice na skracenje zivotnog veka. Prekid punjenja bi morao da se desi na 12,75 volti kada se prelazi na rezim sitnog dopunjavanja. Na zalost, takve uslove obezbeduju samo skuplji i komplikovaniji punjaci. Vazno je napomenuti da stepen samopraznjenja prilikom stajanja zavisi i od vrste automobila. Ako je u pitanju noviji model sa velikom kolicinom elektronske opreme, samopraznjenje je vece. Mozda niste znali, ali veliki broj komponenti je pod naponom i kad je motor iskljucen i „vuce“ odredenu struju. Tako, na primer, GPS uredaj koristi struju od pet miliampera, alarm 10 mA, svaki podizac prozora po 5 mA, sistem za ubrizgavanje goriva 5 mA, digitalni sat 3 mA, analogni sat 7 mA, a radio sa kodom 3 mA. Sve se to odnosi na situaciju kada motor ne radi i bez kontakta! U svakom slucaju, ukupna struja mirovanja ne bi trebalo da bude veca od 50 mA kod automobila sa ispravnim elektroinstalacijama. Pogresno je misljenje da akumulatorima ne prija zima i temperature ispod nule – tada im se samo smanjuje kapacitet. Ono sto im zaista ne prija su visoke letnje temperature jer tada isparava voda iz elektrolita, ali se koristi manje elektropotrosaca i za razliku od zimskih uslova pruzaju manji otpor. Nasuprot tome, zimi starter pruza veci otpor a posebno su pogodeni akumulatori na dizel motorima kod kojih grejaci rade jos neko vreme nakon startovanja. Na najnovijim modelima desava se cak da grejaci pocinju da rade u trenutku kada otkljucate vrata. Vibracije su jos jedan od najvecih neprijatelja akumulatora. Tom prilikom se desava da aktivna masa sa ploca otpada i vrlo lako mogu da izazovu kratak spoj koji dovodi do trajnog ostecenja. Zato kvalitetniji akumulatori imaju specijalne kesice koje sprecavaju ovakvu pojavu. U cemu se jos razlikuju kvalitetniji od manje kvalitetnih akumulatora? Oni zaista omogucavaju eksploataciju bez odrzavanja, sto znaci da nema potrebe za dodavanjem destilovane vode u elektrolit. Imaju specijalno konstruisane lavirint poklopce koji omogucavaju vracanje vode prilikom isparavanja. Osim toga, obezbeduju daleko vecu struju hladnog starta i vecu rezervu snage. Struja hladnog starta je uvek naznacena na samom akumulatoru uz oznaku kapaciteta i oznacava onu struju koju akumulator mora da isporuci u trajanju od 10 sekundi na temperaturi od -18 stepeni celzijusovih i to dok napon po celiji ne padne na najvise 1,25 volta, odnosno ukupnih 7,5 volta za akumulator od 12 volti. Kapacitet izrazen u Ah predstavlja kolicinu elektricne energije koja moze da se isporuci pod odredenim uslovima (na primer kapacitet od 44Ah znaci da se u periodu od 20h moze dobiti 2,2A dok napon ne padne na nivo od 10,5V). Struja hladnog starta i kapacitet su potpuno nezavisne kategorije i drasticno se razlikuju kod kvalitetnih u odnosu na one druge akumulatore. Na kraju krajeva, velika razlika postoji i u pogledu ciklusa punjenja-praznjenja, sto je proces koji se svakodnevno desava tokom eksploatacije. Kategorizacija u pogledu modela postoji i unutar jednog brenda. Tako, na primer, Bosch u svojoj ponudi ima nekoliko modela akumulatora, koji se razlikuju u pogledu „gustine“ energije a samim tim i potrebne kolicine struje kod automobila. Na primer, automobilima sa manje elektronike je namenjen model „S3“, dok „S4“ i „S5“ u istoj zapremini skladiste vise energije i namenjeni su automobilima sa puno elektroopreme. Poslednji u nizu je „S6“ koji je konstruisan za potrebe automobila sa start-stop sistemima s obzirom da se kod njih starter koristi skoro pri svakom kretanju iz stanja mirovanja. Jedna od tehnologija koja omogucava visi nivo elektrolita, vecu startnu snagu i veci kapacitet uz zadrzavanje kompaktnih dimenzija je AGM (Absorbed Glass Mat). U sustini, radi se o elektrolitu koji je upijen u materijal koji poseca na staklenu vunu, cime je omogucena i upotreba ploca vece povrsine. Ovi akumulatori odlikuju se vecom strujom hladnog starta, velikim brojem ciklusa punjenja i praznjejnja i otpornoscu na vibracije. NAPOMENA: Tekstovi su pisani na osnovu licnog dugogodisnjeg iskustva i znanja, a ponekad i uz pomoc podataka prikupljenih sa interneta. Tekstovi nisu namenjeni profesionalnim auto-mehanicarima, auto-elektricarima i ostalim profesionalcima koji se bave popravljanjem i odrzavanjem vozila, vec obicnim vozacima, koji bi mozda hteli da saznaju nesto vise. Trudio sam se da sto bolje i jednostavnije opisem delove koje prodajem i njihovu funkciju i ukoliko se negde i potkrala neka greska, ona nije namerna. Bicu zahvalan svakom, ko primeti neku neispravnost i o tome me obavesti putem mail-a na autootpadkidi@gmail.com ili porukom na 064/6639623