Izduvna grana za Fiat Uno Mk2 sa FIRE motorom

Fiat Uno Mk2

autootpad-kidi-1653.jpg

Detalji

Cena: 30.00€

  • Datim objave: 02.12.2018


Opis

(CENA OVOG DELA JE 30€). Zadatak izduvne grane je da prihvati sagorele gasove iz cilindara i da ih dalje sprovede u izduvnu cev, jednu ili vise, a zatim u izduvni lonac jedan ili vise. Kod novijih motora se pre izduvnih lonaca nalaze katalizator ili DP filter, a njihov je zadatak da zadrze cestice cadji kako se ne bi zagadjivala zivotna sredina. Izduvna grana mora biti napravljena od materijala koji su sposobni da izdrze visok pritisak i temperaturu, te se zbog toga najcesce prave od livenog gvozdja, celika ili otpornih legura. Kod nekih velikih motora koji imaju puno cilindara mogu se nalaziti i dve izduvne grane i dvostruki izduvni sistem. Kod obicnih serijskih automobila se nalazi jednostavna livena izduvna grana, ali se kod sportskih ili kod automobila koji imaju motore visih performansi mogu videti i izduvne grane koje su izradjene tako sto svaki cilindar ima po jednu valjkastu cev koja odvodi izduvne gasove i te cevi su spajane postepeno (znaci ne na istom mestu) kako bi se smanjio unutrasnji otpor izduvnih gasova, zahvaljujuci cemu se ubrzava njihovo strujanje, odnosno odvodjenje i na taj nacin se olaksava "posao" motoru. Ukoliko na svom motoru imate obicnu livenu izduvnu granu, mozete ispolirati njene unutrasnje kanale i na taj nacin pomoci motoru da se lakse "otarasi" izduvnih gasova. Na kraju izduvne grane se montira izduvna cev ili kod novijih motora katalizator ili DP filter. Najcesce se spajanje vrsi pomocu srafova i to tako sto se na kraju izduvne grane nalaze srafovi preko koji nailazi "pecurka" cevi ili katalizatora i onda se taj spoj pricvrsti mesinganim matica. Kod nekih automobila se to spajanje vrsi pomocu selne, kao na primer kod Starog tipa Zastave 101, Fice, ali i kod Mercedesa E klase iz 2010. godine. Spoj izduvne grane i auspuha trebao bi biti mesinganim maticama, jer ukoliko stavite obicne matice, one vremenom zardjaju i kasnije prilikom odvrtanja dolazi do pucanja brezona zbog cega se uostalom najcesce i kupuju izduvne grane. Kao sto sam napisao, izduvne grane se najcesce kupuju zbog otkidanja brezona prilikom odvrtanja matica, ali se desava i da vremenom grane naprsnu iz nekog razloga. Kod Fiatovih automobila se cesto desava da naprsnu izduvne grane kod modela Marea 1.6 16V iz prve serije. I za kraj znajte da je izduvna grana deo koji se pored turbine najvise greje na automobilu i da njena temperatura moze da dostigne i do 800 stepeni C, tako da budite oprezni ukoliko nesto cackate u njenoj blizini, dok motor radi. NAPOMENA: Tekstovi su pisani na osnovu licnog dugogodisnjeg iskustva i znanja, a ponekad i uz pomoc podataka prikupljenih sa interneta. Tekstovi nisu namenjeni profesionalnim auto-mehanicarima, auto-elektricarima i ostalim profesionalcima koji se bave popravljanjem i odrzavanjem vozila, vec obicnim vozacima, koji bi mozda hteli da saznaju nesto vise. Trudio sam se da sto bolje i jednostavnije opisem delove koje prodajem i njihovu funkciju i ukoliko se negde i potkrala neka greska, ona nije namerna. Bicu zahvalan svakom, ko primeti neku neispravnost i o tome me obavesti putem mail-a na autootpadkidi@gmail.com ili porukom na 064/6639623.