FIRE motor 1.1 za Fiat Punto Mk1

Fiat Punto Mk1

autootpad-kidi-1761.jpg

Detalji

Cena: 100.00€

  • Datim objave: 29.12.2018


Opis

(CENA OVOG DELA JE 100€). Motor je srce automobila i da bi vas dobro i dugo sluzio, potrebno je da brinete o njemu u smislu, da mu redovno menjate ulje, antifriz, filtere, svecice... potrebno je da pazite kako vozite, a ne da divljate kolima, da slajfujete/palite gume, naglo pustate kvacilo, vozite u visokim obrtajima i tako dalje. Nijedan motor nije napravljen da vecito traje, ali ukoliko se prema njemu ponasate onako kako treba, znaci ukoliko na vreme menjate ulje, filtere, kaiseve, ukoliko sipate cisto i kvalitetno gorivo, ukoliko u sistemu za hladjenje umesto obicne vode imate antifriz, trebalo bi da vas godinama sluzi bez problema. No medjutim i pored toga sto cete se prema njemu ponasati domacinski, motor ce ipak s godinama postajati sve stariji i stariji i njegovi delovi kao sto su karike, klipovi, lezajevi, radilica, bregasta, ventili, semerinzi... ce se postepeno habati i doci ce dan kad ce vas motor poceti da posustaje, da trosi vise goriva, ulja, teze ce paliti, slabije ce vuci i tad cete morati da se odlucite za remont ili poluremont, a ukoliko to budete odlagali, motor ce u jednom trenutku prestati da radi, odnosno necete ga moci upaliti. Kad motor ne bude vise hteo da pali ne preostaje vam drugo nego da uradite njegov remont, popularno generalnu ili polugeneralnu ili da svratite na neki auto-otpad i kupite isti takav motor koji cete ubaciti u svoje vozilo. Najjeftinija varijanta je svakako kupovina polovnog motora koji je u dobrom stanju, jer bilo da radite remont ili poluremont, to ce vas kostati dosta vise. Kada dodje do toga da se motor mora otvarati, a to najcesce bude zbog gubitka kompresije, znajte da ukoliko radite takozvanu polugeneralnu, morace da se menjaju: dihtunzi, semerinzi, leteci i lezeci lezajevi, karike, gumice na ventilima, lanac sa lancanicima ili zupcasti kais, roleri, spaneri, kod nekih automobila i vodena pumpa... Svi ovi delovi poprilicno kostaju, a preko toga znajte da ce vas i majstor kostati duplo vise, nego da samo ubacujete drugi motor. I kad sve ovo gore navedeno uradite, vi opet necete imati stopostotno dobar motor, jer je ovako uradjen motor samo osvezen ili poluremontovan, zbog toga se i kaze polugeneralna. Ukoliko zelite da motor dovedete do, da tako kazemo fabrickog stanja, mada to nikad nece biti moguce, a najvise zbog toga sto vecina delova po radnjama nije ni priblizno tako kvalitetna kao delovi koji se ugradjuju prilikom prve ugradnje, onda je pored svega gore navedenog potrebno jos i hilznovati motor ili ga razbusivati, potrebno je zameniti radilicu ili je obraditi, a obrada nije dobra, jer je obrada u stvari skidanje zavrsnog sloja na radilici, tamo gde nalezu leteci i lezeci lezajevi, potrebno je zameniti uljnu pumpu, kako bi dobro podmazivala ceo unutrasnji sklop, potrebno je zameniti klipove, ventile, vodjice, bregastu-e, opruge u glavi, potrebno je poravnati glavu, pa cak i blok poravnati, potrebno je remontovati dizne bilo da je benzinac ili dizel i tako dalje i tako dalje. Kao sto sam vec napisao i kad sve ovo uradite, vi opet necete imati nov motor, jer ostavljate polovan blok kroz cije vodene kanale sigurno ima rdje, a i verovatno su od kamenca malo i suzeni, ostavljate polovnu glavu kroz cije se vodene kanale isto desava, a kroz uljne kanale se sigurno nakupilo taloga, a tesko je to u potpunosti ocistiti, tako da bilo da radite generalnu ili polugeneralnu, to nece moci da bude kao motor koji je potpuno nov. Daleko od toga da generalno sredjivanje motora nije dobro, narocito ako motor remontujete originalnim delovima i ukoliko vam sklapanje motora radi dobar i pedantan majstor, ali to ipak nije kao motor koji izadje iz fabrike. Generalno sredjivanje motora sa originalnim kvalitetnim delovima ce vas kostati djavo i po i to realno retko ko radi, vec se ljudi odlucuju za kupovinu polovnog motora. Ako se odlucite za kupovinu polovnog motora, moja preporuka je da tu gde ga kupujete tu ga i ugradite kako biste izbegli probleme tipa "dao sam ti dobar motor, ko zna sta ste mu vi uradili". Trebate znati sta se podrazumeva pod motorom, kako ne biste nervirali prodavce glupim iscudjavanjem tipa "sta, pa zar ne dobijam anlaser, alternator, karburator blablabla?!". Kad se kaze motor, misli se na "GO" motor, a to je blok motora sa svim delovima unutra, glava motora sa svim delovima unutra, poklopac ventila odozgo i karter, odnosno donji poklopac motora odozdo i to je to. To sto vama treba i bosch pupma, sto vam anlaser slabo vergla, a alternator slabo puni, to je vas problem koji ce prodavac uspesno resiti, ako nad cifrom koju vam je rekao za motor dodate jos stotinak evra. Evo na primer sta se meni desilo, zove me covek iz Rume i pita da li imam benzinski motor 1.2 za Fiat Punto Mk1, odgovaram da imam i da motor kosta 100€. Covek me pita kakav je odgovaram da je dobar i da cak imam i domace papire za njega, odnosno saobracajnu. Coveku odgovara cena i kaze da krece ka meni. Posle sat vremena ulazi covek na plac, dobar dan, zvao sam u vezi motora blablabla ja ga uvodim u magacin, pokazujem motor, a on ce na to "a di ti je monopoint, aLNaser, boMbina?!". Vidite ovako, samo monopoint za ovaj motor kosta 60€, anlaser 30, alternator 40-50, pa vi vidite. Znaci kad vam se kaze cena za motor, misli se na GO motor ili takozvanu vertikalu, karter, blok, glava i to je to. Trebate znati i to da je na nekim motorima aluminijumski karter izuzetno skup te ga pojedini prodavci skidaju i prodaju zasebno. Ukoliko je karter celicni, on se najcesce ne skida sa motora, ali opet to je sve stvar dogovora izmedju prodavca i kupca. Vi ste ti koji odlucujete da li cete raditi remont motora ili kupiti drugi. Ukoliko pitate mehanicara, naravno da ce vam reci da je bolje da uradite generalnu, jer onda znate da ste mirni, jer eto stavljate sve novo, a ako pitate onog koji prodaje polovan motor, on ce vam reci "ma daj bre, pa nisi lud da bacas pare bezveze", kupi ovaj, ubaci i teraj bre". Zasto vam mehanicar kaze da je bolji remont, pa zato sto ce vam uzeti pare i za remont i za ugradnju motora, a najverovatnije ce vam predloziti da vam on nabavi delove, a sve to zbog toga sto mehanicari imaju popust i do 30% u pojedinim radnjama pri kupovini delova. Pogledajte sad, ako vam majstor uzima 100€ za vadjenje i vracanje motora, 200€ za remont, to je vec 300€. Ako njemu date da vam nabavi delove, a delovi nema sanse da budu ispo 200€ i za najprostiji motor kakav ima Zastava 101, majstor ce na tim delovima biti dobar jos 60€. I sad vidite 100 + 200 + 60= 360€, malo li je. Zamislite koliko kosta generalna za neki ozboljniji motor i koliko ce tu majstor biti dobar, zato je normalno da ce vam predloziti kompletan remont. Vidite, ovde nisam racunao koliko ce vas kostati obrada cilindra, radilice, ravnanje glave, slajfovanje ventila ... a to su radovi koje izvodi masinska radionica i tu svaki majstor ima neki rabat, koji naravno vama nece prikazati, kao sto vam ni na racunu za delove nece prikazati koliko je zaista placeno, vec koliko ti delovi kostaju u radnji. KIT-comerc recimo u svojim radnjama daje popust svim mehanicarima do 30%, a nekima i vise, zato imate servise koji besplatno vrse zamenu ulja, ali pod uslovom da ulje kupite kod njih. Vi realno niste ni na kakvom gubitku, jer biste to ulje svejedno platili toliko, ali eto cisto da znate, ni kod babe nema dzabe, pa tako ni kod majstora. Zasto vam onaj koji prodaje polovan motor govori da je pametnije kupiti polovan, pa zato sto svako gleda da proda svoju robu i sto je priznacete i prirodno. Opet kazem, vi ste ti koji odlucujete, ali verujte bez namere da nekog prevarim, po meni je bolje uzeti dobar polovan motor, naglasavam DOBAR motor, nego raditi polugeneralnu ili generalnu sa losim delovima. Na auto-otpadu Kidi mozete naci dobre polovne motore za automobile marke Fiat, Lada i Zastava po povoljnim cenama. Motore mozemo ugraditi mi, sto je preporucljivo ili mozete ugraditi kod vaseg majstora. Svi nasi motori su ispitani i dobri i garantujemo za njih. Moram da napisem i ovo, musterije me cesto pitaju koliku garanciju na motor dajem. Moram da vam kazem, da mi sigurno prodajemo ispravne i dobre motore, ali mi nismo u stanju da vama garantujemo da ce vas motor sluziti toliko i toliko, jer mi ne znamo ko ce i kako voziti taj automobil. Sta ako vi kupite motor kod mene, odete kod majstora koji je malo cirnuo i upali auto bez da je sipao ulje u motor i motor zariba, sta ako kupite motor kod mene ugradite ga, a imate sina koji se lozi na trke, uzme vam auto i trka se sa drugarom do Novog Sada, a posto drugar ima jaci auto, vas sin u zelji da prvi stigne drzi na punim gasom bez prestanka, sta ako umesto antifriza sipate vodu, motor zaledi i pukne blok, sta ako... i tako dalje i tako dalje. Razumem ja vas da vi kupujete motor i hocete da znate u kakvom je stanju, a upravo zbog toga i kazem da je najbolje ugraditi motor tamo gde se kupuje, pa kad se sve zavrsi upaliti motor, provozati ga, videti da li mnogo dimi na auspuhu, iberlaufu... pa ako je sve u redu, platite i cao, to vam je to. Mogu ja da bi prodao motor da vam pricam pricu, kako ce motor preci 300.000 km blablabla, mislim mozda ce on preci i vise, ali to uglavnom zavisi od vas i od toga kako cete ga odrzavati. Moje je da vam upalim motor, da motor ne proizvodi nikakve cudne zvukove, da ne dimi, da radi ravnomerno, da lepo prima gas, da lepo poteze, da ne dize temperaturu i to je to. Zamislite da vam ja prodam motor, vi ga ugradite, krenete da se vozikate po gradu, napolju temperatura + 40, a vama na kolima ne radi ventilator, auto prokuva, izbaci vodu, a vi i dalje nastavite da vozite i od prevelike temperature unistite motor. Trebam li ja da budem kriv za to? Najcesce problemi nastanu kada neko drugi vozi auto, kao sto su radnici koji rade kao raznosaci po picerijama ili tako nesto slicno i onda ne vode racuna o kolima, jer jbg nije njihovo.