Alat iz pomocnog tocka u gepeku za Fiatove automobile

Fiat Punto Mk2

autootpad-kidi-1324.jpg

Detalji

Cena: 20.00€

  • Datim objave: 14.10.2018


Opis

(CENA OVOG DELA JE 20€). Kod novijih Fiatovih automobila u POMOCNOM/PRIVREMENOM tocku (copavcu) koji stoji u gepeku nalazi se plasticna kutija u kojoj je smesten osnovni alat. U toj plastici se nalazi kljuc za tockove, dizalica, srafciger, plasticni dodatak za skidanje stop svetla i sraf za slepovanje. Vecina ljudi pri kupovini polovnog vozila ne obraca paznju na to da li auto poseduje ovaj pribor i nazalost to uvide tek kad im on zatreba, a to je kad im pukne guma ili se auto pokvari, pa treba da ga slepaju. Manji je problem kad treba da zamenite tocak, jer mozete zatraziti od bilo kog vozaca da vam pozajmi dizalicu ili kljuc na 5 minuta, ali mnogo je teze naci nekog ko hoce da se maltretira i da vas slepa, a ako i nekim cudom naidjete na nekog ko je voljan da to ucini, on to nece moci da uradi ukoliko nemate onaj specijalan sraf za vucu koji se uvrce u navoj ispod branika. Svi noviji automobili imaju ispod branika pricvrscen deo sa navojem gde se uvrce ta kukica. Nekad je navaren sraf sa spoljnim navojem, tako da vam je kuka koju uvrcete sa unutrasnjim navojem, a najcesce je na sasiji zavaren "zenski deo", znaci deo sa unutrasnjim navojem, tako da vam treba kuka sa spoljnim "muskim" navojem. Mesto gde se uvrce ta kuka se nalazi ispod branika i dovoljno je skinuti mali poklopac na braniku i doci do njega. Desavalo se ljudima da kupe auto i u njemu se nalazi alat, ali alat iz Volkswagenovog programa ili nekog drugog proizvodjaca vozila, jer je taj alat lakse nabaviti i jeftiniji je. Prodavci polovnih vozila su svesni toga, da kupac prilikom kupovine vozila najvecu paznju obraca na limariju, menjac i motor i da retko ko pogleda, a mnogi uopste i ne znaju za taj alat i zbog toga i ubacuju bilo koji alat. Nekada se desi da vam taj alat ne zatreba godinama, ali ne daj Boze da vam se auto ugasi negde nocu, u nekoj nedodjiji, zato proverite sta od alata imate u svom gepeku i da li je adekvatan. Vise puta mi se desavalo da ljudi dodju kod mene da kupe samo kljuc za tockove i tada mi pricaju kako nisu mogli da promene tocak na putu, jer im je stavljen kljuc 19, a brezoni na tockovima su 17. Isto tako, kod mene su dolazili ljudi koji su upropastili branike i hladnjake i to samo zbog toga sto nisu imali sraf za slepanje, pa su sajlu vezivali nisko ispod branika, na primer za balas-stanglu i kad bi ih vucno vozilo povuklo sajla bi tezila da se ispravi i odozdo bi se prislonila za branik kojeg bi poterala navise, a sa branikom i hladnjak i tako bi dolazilo do ogromnih ostecenja na prednjoj strani vozila. Bez tog srafa ne mozete ni vi nikog slepovati, a to su mnogi shvatili na tezi nacin, tek posto bi zbog neadekvatnog vezivanja sajle cupali branike, auspuhe, pa cak i rezervoare. U nekim novijim modelima umesto rezervnog tocka i alata, dobija se sprej koji se u slucaju busenja gume usprica u gumu i tako se vozi do prvog vulkanizera. Ja licno nikad nisam koristio taj sprej, niti znam kako to izgleda u praksi, a vidim da mnogi vozaci to izbacuju iz vozila i stavljaju klasican Fiatov pomocni "copa" tocak. Budite pametni i ukoliko nemate rezervni alat, kupite ga na vreme. NAPOMENA: Tekstovi su pisani na osnovu licnog dugogodisnjeg iskustva i znanja, a ponekad i uz pomoc podataka prikupljenih sa interneta. Tekstovi nisu namenjeni profesionalnim auto-mehanicarima, auto-elektricarima i ostalim profesionalcima koji se bave popravljanjem i odrzavanjem vozila, vec obicnim vozacima, koji bi mozda hteli da saznaju nesto vise. Trudio sam se da sto bolje i jednostavnije opisem delove koje prodajem i njihovu funkciju i ukoliko se negde i potkrala neka greska, ona nije namerna. Bicu zahvalan svakom, ko primeti neku neispravnost i o tome me obavesti putem mail-a na autootpadkidi@gmail.com ili porukom na 064/6639623..