Zastava 10
Zastava

229.jpg

Detalji

  • : Hečbek
  • 2006
  • 2008


Opis

Zastava 10 je restilizovani Fiat putno 2 (kodnog imena 188), koji se po Fiatovoj licenci u Kragujevackoj fabrici Zastava proizvodio od 2006. do 2008. i kao Fiat Punto Classic od 2009. do 2010. godine. Zastava 10 se proizvodila po uzoru na Fiat Punto 2, ali na restilizovani Punto 2, koji se proizvodio od 2003. godine. Razlika izmedju prve serije Punta 2 i druge serije, znaci i Zastave 10 je u tome, sto druga serije ima vece farove, vece retrovize, drugaciju haubu i prednju masku. Zastava 10 se radila samo sa cetvoro vrata i u sledecim bojama: vulkan crvena metalik, bez metalik, svetlo plava metalik, svetlo siva metalik, crna metalik, tamno plava metalik i bela. U Kragujevackoj Zastavi ukupno je proizvedeno 4.224 automobila pod oznakom Zastava 10. Taj isti auto se nastavio proizvoditi, ali pod starim imenom Punto. Zastava 10 je mogla da se kupi sa 5 razlicitih pakete opreme i to: Standard, Standard+, Comfort, Dynamic i Impressionante U osnovnu (Standard) opremu spadao je vazdusni jastuk za vozaca, servo volan i podesavanje farova po visini i cena takvog modela je bila 8.494€ (7674 sa nekim popustom). Cena najskupleg paketa opreme "Impessionante" je bila 10.309€ (9.489 sa popustom). U najskupjlem "Impresionante" paketu dobijao se: hidraulicni dual-drive servo upravljac, AIR BAG za vozaca i suvozaca, podesavanje farova po visini, CODE kljuc, FPS sistem, oboriv i deljiv naslon zadnjeg sedista 1/3-2/3, podesivi prednji sigurnosni pojasevi sa vezivanjem u tri tacke, otvaranje gepeka iz putnickog prostora, prenosna pepeljara na centralnom tunelu, upaljac, gasenje svetla u putnickom prostoru sa zadrskom, trece visoko stop svetlo, celicne felne R-14 sa ratkapnama, rezervni tocak, klima uredjaj, ABS + EBD, elektricni podizaci stakala i centralna brava, prednja svetla za maglu, podesiv upravljac i sediste, zadnji nasloni, zadnji pojasevi, branici u boji vozila, predispozicija za radio sa antenom i 6 zvucnika, putni racunar i obrtomer, metalik boja. Mnogi su se zalili na visoku cenu Zastave 10 i govorili da se za tu cenu od 10.000€ mogu dobiti auto sa mnogo boljom opremom. Evo spiska opreme, koju vozaci smatraju, da trebaju dobiti za tu cenu, a koju nije imala nijedna Zastava 10, niti se mogla doplatiti: radio Cd plejer, automatska klima, zastitne lajsne na vratima, svetlo u gepeku, tapacirung na haubi, zastitni lim ispod motora, daljinsko centralno otkljucavanje i zakljucavanje, bocni i zadnji vazdusni jastuci... Pored opreme, mnogi vozaci smatraju da ni garancija nije dovoljno duga. Garancija kod Zastave 10 je 2 godine, a to je najkraca garancija na nasem trzistu. Ima i drugih vozila na koje je garancija samo 2 godine, ali ima i duzih garancija. Na primer Chevrolet, DACIA, FORD i Kia imaju garanciju 3 godine, Hyundai daje cak 5 godina garancije i to se sve odnosi i na vozila cene do 10.000€, koliko staje i Zastava 10. U Zastavu 10 je ugradjivan samo sa jedan benzinski motor od 1242cm3 i 60KS sa petostepenim manuelnim menjacem. Evo jos nekih podataka MOTOR : Broj cilindra 4, linijski, montiran napred, poprecno Unutrasnji precnik cilindra i hod klipa 70,8 x 78,9 Kubikaza 1242cm, 60KS/44KW Stepen kompresije 9, 8:1 Izlazna snaga, obrtaja/min. 60 HP na 5000 Obrtni moment, obrtaja/min. 102NM na 2500 Paljenje elektronsko Nivo emisije Euro 4 TRANSMISIJA Pogon na prednjim tockovima Kocioni sistem hidraulicni Menjac 5 brzina + hod unazad UPRAVLJANJE Konfiguracija volan na levoj strani sa air-bagom Tip elektricni servo upravljac (dupli pogon) KOCNICE Prednji precnik u mm 240 disk Zadnji precnik u mm 180 dobos VESANJE Prednje nezavisno, Mc Pherson tipa, teleskopski amortizeri, stabilizaciona sipka Zadnje torzino vesanje, hidraulicni teleskopski amortizeri DIMENZIJE Razmak izmedju tockova u mm 2460 Duzina u mm 3865 Visina u mm 1480 Sirina u mm 1660 Kapacitet gepeka (dm3)min/max 297/1080 TOCKOVI gume 165/70 R 14T ELEKTRICNI SISTEM Kapacitet akumulatora(Ah) 40-50 sa klima uredjajem Zastistni uredjaj od kradje kodirani kljuc Zastitni uredjaj od pozara FPS sistem Regulacija prednjih svetala podesavanje po visini TEZINE - KAPACITETI Tezina praznog vozila (kg) 875 Vucni kapacitet nekocen/kocen 400/1000 Rezervoar za benzin (litara) 47 PERFORMANSE Maksimalna brzina (km/h) 155 Ubrzanje (s) 0-100km/h 14.3 Potrosnja goriva u gradu/otvoren put 7.3/4.8 Emisije CO2 (g/km) 136 Ono sto vam ja mogu reci iz licnog iskustva je da je zastava 10, samo nastavak popularnog modela Punta iz prve serije. Zastava 10 je u odnosu na automobile, koje je zastava nudila u to vreme, bila daleko ispred njih. Ako uporedimo Zastavu 10 sa stojadinom, Jugom i Floridom, ona je sigurno, barem za jednu klasu, a mozda i vise iznad njih. Podeljena su misljenja u vezi ovog modela, dok ga neko velica, drugi kazu da nije nista narocito. Moje licno misljenje je da to mnogo zavisi iz kog ugla se to gleda. Ako ste do sada vozili neku Ladu ili neko Zastavino vozila, nebitno koje, Z.101, 128, Juga, Ficu, Tristaca ili Floridu ili i ako ste iz tih vozila presli u Zastavu 10, siguran sam da ste odusevljeni ovim autom u svakom pogledu, ali ako ste izasli iz nekog vozila vise klase, nekog novijeg BMW-a, Mercedesda, Audija ili tako nekog luksuznog vozila, naravno da necete biti odusevljeni, jer ne mozete uporedjivati dve potpuno razlicite klase automobila, mali gradski i luksuzni automobil. Ko je do sada vozio neki polovan 20-ak godina stari automobil, sigurno je presrecan, sto sada kupovinom zastave 10 ne mora stalno da trckara kod majstora i da odvaja pare na popravke. Kupovinom novog auta, miran je barem prvih nekoliko godina, osim naravno redovnih servisa. Ja sam licno 2007. godine vozio Pasat B4, koji je u Nemackoj sluzio, kao taksi vozilo i kada sam kupio punta 2 1.9JTD, sto je u stvari Zastava 10, samo sa drugim motorom i znakom, odmorio sam se od stalne jurnjave i kupovine delova za taj izakani auto. Navescu vam najcesce trazene polovne delove za Zastavu 10, sto znaci delove, koji su im slaba tacka. Ubedljivo najtrazeniji deo za Zastavu 10/Punto je vozacev, a onda i suvozacev sucobran. Dalje, skoro isto toliko cesto se trazi i mehanizam-makaze brisaca za prednje staklo. Pored ovoga, cesto se traze i spoljni retrovizori, mehanizam za stelovanje zadnih paknova, rucica menjaca (ne moze samostalno da se menja, vec se menja ceo mehanizam sah-hebl), vozacevo sediste, suvozaceva kaseta, auspuh, ventilator hladnjaka, sarke na vratima... Na otpadu se isto veoma cesto traze i limarijski delovi, kao i farovi, branici, hladnjaci, ali to su delovi, koji se traze iskljucivo zbog fizickih ostecenja pricinjenih usled saobracajnih nezgoda, a ljudi ne zele da stavlajaju nekvalitetne kineske delove, nego traze originalne kvalitetne, jos ako nadju u istoj boji, sreci nikad kraja.