Lada Kalina
Lada

m_228.jpg

Detalji

  • : Karavan
  • 2005
  • 2013


Opis

AvtoVAZ iz Rusije, tacnije iz Togliatti-ja 2005. godine na trziste je izbacio jos jednu Ladu i to model pod nazivom "Kalina". Kalina se proizvodila u 3 verzije i to kao limuzina, hecbek sa 5 vrata i karavan. 2005. godine na trzistu se pojavio prvi model i to sedan sa brojcanom oznakom VAZ-1118 i taj model se proizvodio do 2009. godine. 2006. godine na trzistu se pojavio i drugi model i to Hatchback sa brojcanom oznakom 1119 i taj model se proizvodio do 2013. godine. 2007. godine na trzistu se pojavio i treci model, karavan sa brojcanom oznakom 1117 i taj model se proizvodio do 2013. godine. Kalina je radjena sa 3 razlicita benzinska motora i to: 1.4-litarski 16-ventila (91 KS), 1.6-litarski 8-ventila (81 KS) i 1.6-litarski sa 16 ventila (98 KS). Sa najslabijim motorom Kalina od 0-100 km/h stize za 13 sekundi, a maksimalna brzina joj je 175 km/h Postoji i hatchback Kalina Sport sa 1.4 (113 KS) litarskim motorom koja dostize brzinu do 200 km/h) i 1.6 (116 KS) litarskim motorom koji dostize 185 km/h. Ove Kaline su radjene za trke. 2008. radjena je i kalina 4X4 sa 1.8 L motorom (99 KS) koja je dostizala 185 km/h 2011. godine napravljeno je i 100 komada Kaline karavan (Lada EL) na elektricni pogon, koju su pokretali akumulatori. Kada se pojavila na Srpsko trziste Kalina hecbek-VAZ 1118 kostala je 8790€ sa PDV-om. Za tu cenu od opreme biste dobili: Vazdusne jastuke za vozaca i suvozaca, metalik boju, putni racunar, servo volan, volan podesiv po visini, alarm, kodiran kljuc, centralno zakljucavanje, elektricne podizace prozora prednjih vrata, radio pripremu, svetlo u gepeku i kaseti ispred vozaca, centralno osvetljenje kabine + svetla za citanje ispred vozaca i suvozaca, tonirana stakla, zadnja svetla za maglu, trece STOP svetlo, podesavanje farova, branici u boji auta... Zanimljivo je kod ove Lade sto je ubacivanje u rikverc propraceno zvucnim signalom. Oni koji su je vozili, kazu da zasluzuje sve pohvale za prostor za vozaca i suvozaca. Kalina je radjena sa mnogo kvalitetnijim limom u odnosu na ranije Lade, tako da sa njom nema problema oko korozije. Potrosnja goriva kod kaline sa 1.4 motorom je po fabrickim karakteristikama je 4.2 na otvorenom putu, a 7.38 po gradu, medjutim oni koji su je vozili, kazu da po gradu trosi i do 10 litara. Kaline u Srbiji nema bas puno. Naleteo sam na sajt "mojagaraza.rs" gde neki Vasilije pita ostale vozace sta misle o Kalini, jer je zainteresovan za kupovine iste i svaki odgovor bio je otprilike "a sto za te pare ne kupis Puntica, Dachiu Logan..." U ovom trenutku se za Kaline stare 8 godina po oglasima trazi oko 2500€ 2012. godine izbacena je druga serije kaline, sto je u osnvi facelifted prve generacije. Sto se tice mog licnog misljenja o ovom autu, nemam ga, jer je nikad nisam vozio, niti poznajem nekog ko je poseduje. Pre par dana sam prvi put kupio Kalinu za potrebe svog auto-otpada i to havarisanu kalinu 1117, znaci Kalinu karavan i ovako zagledajuci je, vidim da je sto se tice limarije u odlicnom stanju, bez imalo korozije.