Pretraga
Lada Niva (VAZ-2121)
Lada
Detalji
- : Džip/SUV
- 1977
Opis
LADA Niva ili VAZ-2121 je 4X4 (stalni pogon na sva 4 tocka) van vozilo sa povecanom prohodnoscu, proizvedeno u Ruskoj fabrici AvtoVAZ. Prvi prototipovi Niva pojavili su se 1971-1972. godine sa ceradom, umesto krova i sa motorima od 1300cm3 iz "VAZ-2101". Kasnije je Niva dobila cvrst krov i jaci motor i kao takva je 1973. testirana u Uzbekistanu, gde je pokazala da moze da savlada uspon od 58 stepeni, da prelazi preko vode do 60cm i snega do 100cm. Niva je u proizvodnju krenula aprila 1977. i to je bilo prvo vozilo koje je fabrika AvtoVaz proizvela samostalno, ali uz upotrebu nekih delova sa prethodnih modela, koji su radjeni po licenci Fiata 124. Od VAZ-2101 (Lade standard), koja je radjena po Fiatovoj licenci, Niva je pozajmila vrata, tapacirung, sedista, ogledala, a od VAZ-2106 (Lade special), isto radjena po Fiatovoj licenci, nasledila je motor, komandnu tablu i stop svetla. Menjac na Nivi je isti kao i kod svih modela, koji su radjeni po licenci Fiat-a 124. Niva ima stalni pogon na cetiri tocka sa blokadom srednjeg diferencijala i reduktora Prve Nive su koristile 1.6 litarske (1.568 cm3 75KS) motore iz Lade 2106, kao i menjac sa 4 brzine, a nakon 1985. Niva je dobila i petu brzinu. Prva serija Niva radila se do kraja 1993. i 6 meseci radjena je paralelno sa novijim modelom 21213. 1993. godine Niva je poprimila moderniji izgled i dobila je novi 1,7 litarski motor sa 80 konjskih snaga, koji je sada umesto karburatora imao direktno ubrizgavanje u jednoj tacki (single point), kontrolna tabla je promenjena, takodje su promenjena zadnja vrata i zadnja svetlosna grupa. Nakon raspada Sovjetskog Saveza 1994. godine, konstruisana je verzija sa duzim medjuosovinskim rastojanjem, pod oznakom VAZ 2131 za Nivu sa 5 vrata i VAZ-2119 za Nivu sa 3 vrata. Ovaj model je u ponudi i sa motorom od 2000 kubika i 100 konjskih snaga. Mnogi zeleci da se sprdaju sa Nivom, nazivaju je Lada njiva, a u stvari to joj je mozemo reci i pravo ime, jer Niva na Ruskom znaci „polje" Lada Niva je zbog niske cene i dobrih sposobnosti voznje po teskim terenima, popularna u mnogim zemljama, pogotovo je popularna u Rusiji, bivsim zemljama SSSR-a, u Kanadi, Australiji, Brazilu, Evropi, pa samim tim i kod nas. U Brazilu, Niva je bila najprodavanije terensko vozilo tokom ranih 1990-ih. Niva je bila toliko jeftina, da je cak i sa uvoznim porezom od 85% bila jeftinija od konkurencije, kao sto su Envemo ili Gurgel. Niva je bila prvo uvozno 4X4 vozilo na Brazilskom trzistu, nakon sto je tadasnji Brazilski predsednik Fernando collor, 1990. godine dozvolio uvoz stranih vozila. U Rusiji i Evropi Niva sluzi kao prevozno sredstvo raznim ustanovama i preduzecima. Koristi se kao: ambulanta, vojno i policijsko vozilo, vozilo komunalnih preduzeca. Ona je takodje prevozno sredstvo spasilaca na plazama u Holandiji. Kod nas se Niva koristi u domovima zdravlja, sumarstvu, veterini, elektrodistribuciji, spasilackim sluzbama i mnogim drugim sluzbama kojima trebaju vozila za los terene... Zanimljivo je da je 1974. godine Niva radjena i kao amfibija VAZ-2122, poznata kao „Reka“, koja je imala ojacanu konstrukciju i kao takva, mogla je da se krece pod vodom, brzinom od 9.3 km/h i po suvom 114 km/h. Ova vozila su radjena za potrebe Sovjetskog ministarstva odbrane, ukupno je uradjeno 6 komada i na testiranju "amfibije" su dobile pozitivne ocene. Na njihovom usavrsavanju se radilo do 87. godine i kad je trebalo da se krene u masovnu proizvodnju, vojska nije imala para, tako da "amfibija" nije zazivela. Zbog svoje izdrzljivosti i pouzdanosti Lada Niva je 10 godina na Antarktiku koriscena za prevoz ljudi i robe i komunikaciju izmedu Antarktickih stanica, presavsi vise od 40.000 km u periodu 1990-2001. Pored proizvodnje u Toljatiju u Rusiji, Lada Niva se sklapa i u Urugvaju, Ukrajini, Rumuniji, Kolumbiji, Grckoj, Ekvadoru, Kazahstanu, Jordanu... Lada Niva je od svog postanka do dana, danasnjeg dozivela mnogo sitnih promena i kod svake promene, pa i minimalne, dobijala je drugi broj posle naziva VAZ, tako da sada postoji veliki broj lada Niva, koje se vode kao zasebni modeli iako su u stvari na njima uradjene neke ne mnogo velike korekcije. Evo nekih modela: VAZ-2121 - prvi model Nive sa 3 vrata, koji je poceo da se proizvodi 1977. godine. VAZ-2122 - model Lade Nive radjen kao amfibija za potrebe vojske. VAZ-21211 - Niva sa motorom 1.3 69KS iz VAZ-2101, radjen za zemlje gde je visok porez na motore izna 1500cm3, uglavnom za zemlje Beneluksa i Juzne Evrope. VAZ-21212 - Niva sa volanom na desnoj strani. VAZ-21213 - Lada Tajga restajling model iz 93. godine sa drugacijim gepek vratima i zadnjim svetlima, jacim motorom sa solex karburatorom i elektonskim razvodnikom paljenja, sto dovodi do smanjenja potrosnje goriva. VAZ-21214 - model sa direktnim ubrizgavanjem. VAZ-21215 - model radjen izmedju 1999-2007. za izvoz sa dizel motorom iz Peugeot-a. VAZ-21216 - izvozna verzija modela 21213 sa volanom na desnoj strani i karburatorom. VAZ-21217 - izvozna verzija modela 21213 sa 1.6 litarskim motorom iz VAZ-2121. Kao sto vidite, Niva ima toliko varijacija, da je tesko i pobrojati sve, ali evo jos nekih brojevnih dodataka, a sve to za jedno isto vozilo: VAZ-21217, VAZ-21219, VAZ-2121B, VAZ-2121F, VAZ-21218 "Fora", VAZ-212182 "Force", VAZ-212183 "landole", VAZ-2129 (neformalni naziv "Cedar"), VAZ 2129 "Utiliter", VAZ-2130 ( "Cedar"), VAZ-2131 (Lada 4x4 5-vrata.), VAZ-2131 SP, VAZ-213102, VAZ-21218 "Bronto", VAZ-21317 prednji pogon elektro automobila. Ovo nije kraj spiska, vec ovoga ima podosta, pa koga zanima neka potrazi na netu. Kod nas su najzastupljenije prvi modeli VAZ-2121 sa troje vrata i redizajnirani modeli 21213 sa duzim gepek vratima, kao i modeli 21214 sa direktnim ubrizgavanjem. Ovo sa Nivom podseca na situaciju sa nasim jugicima, kad su iza imena "YUGO" dobijali dodatke: 45, 55, Koral, Tempo, IN, CAO i tako dalje, a u stvari je to isti auto sa nekim manjim ili vecim nebitnim izmenama. Posto ima toliko modela, bilo bi van pameti da pisemo o svakom posebno, a narocito zato sto se kod nas uglavnom voze lade Nive sa troje vrata i i motorima 1.6 ili 1.7 i zbog toga, evo karakteristika modela za Ladu Nivu 1.7i: Motor i prenos Broj cilindara: ---------------------------------------------------- 4 Raspored cilindara: ------------------------------------- Serijski Broj ventila po cilindru: ----------------------------------------- 2 Precnik/hod klipa: ------------------------------- 82.0/80.0 mm Tip ubrizgavanja: -------------- Ubrizgavanje u jednoj tacki Sistem otvaranja ventila: --------------------------------- OHC Turbo: ----------------------------------------------------------- Ne Zapremina motora: ---------------------------------- 1690 cm3 Maksimalna snaga (KS): ------------------------------------- 82 Maks. snaga pri obrtajima: ----------------------- 5400 o/min Maksimalni obrtni moment: --------------------------- 133 Nm Maks. obrtni moment pri obrtajima: ------------- 3200 o/min Stepen kompresije: ---------------------------------------- 9,3 :1 Tip menjaca: ----------------------------- Manuelni sa 5 brzina Pogon: --------------------------------------------- prednji i zadnji Gorivo: ------------------------------------------------------- benzin Tezina i dimenzije Duzina: -------------------------------------------------- 3740 mm Sirina: ---------------------------------------------------- 1680 mm Visina: ---------------------------------------------------- 1640 mm Medjuosovinsko rastojanje: -------------------------- 2200 mm Tezina praznog vozila: ---------------------------------- 1185 kg Maksimalna dozvoljena tezina: ----------------------- 1610 kg Zapremina rezervoara: -------------------------------------- 42 l Zapremina prtljaznika: ------------------------------------- 300 l Maksimalna zapremina prtljaznika: -------------------- 1150 l Dozvoljen tovar: ------------------------------------------- 425 kg Dozvoljeno opterecenje krova: -------------------------- 50 kg Dozvoljena tezina prikolice, bez kocnica: ------------ 400 kg Radijus okretanja: ---------------------------------------- 12.0 m Trag tockova napred: --------------------------------- 1430 mm Trag tockova nazad: ---------------------------------- 1400 mm Rastojanje pedale-sediste: -------------------- 950-1060 mm Rastojanje sediste-nebo napred: -------------------- 930 mm Visina naslona sedista napred: ----------------------- 580 mm Duzina sedalnog dela napred: ----------------------- 510 mm Visina praga napred: ----------------------------------- 750 mm Sirina kabine napred: --------------------------------- 1430 mm Udaljenost naslona napred/pozadi: ------------ 570-690 mm Visina naslona sedista pozadi: ------------------------ 570 mm Duzina sedalnog dela pozadi: ------------------------- 500 mm Visina sedenja pozadi: ---------------------------------- 370 mm Sirina kabine pozadi: ---------------------------------- 1400 mm Visina praga prtljaznika: -------------------------------- 700 mm Broj vrata: ---------------------------------------------------------- 3 Broj sedista: ------------------------------------------------------- 4 Performanse Maksimalna brzina: ----------------------------------- 137 km/h Ubrzanje od 0-100 km/h: -------------------------------- 19.0 s Potrosnja i ekologija Prosecna potrosnja u gradu: ------------------ 12.0 l/100km Prosecna potrosnja van grada: ----------------- 8.0 l/100km Kombinovana potrosnja: ------------------------- 9,5 l/100km Emisija CO2: ------------------------------------------ 233 g/km Katalizator: ------------------------------------------ Standardni Tockovi, pneumatici, podvozje i kocnice Prednje kocnice: ---------------------------------------- Diskovi Zadnje kocnice: ------------------------------------------ Dobos Dimenzije pneumatika: -------------------------- 175/70SR16 Prednje vesanje: -------------------- Nezavisno, McPherson Zadnje vesanje: --------------------------------------------- star Prednje opruge: ------------------------------ Spiralne opruge Zadnje opruge: ------------------------------- Spiralne opruge Prednji stabilizator: ------------------------------------------- Da Zadnji stabilizator: -------------------------------------------- Ne Lada Niva, je trebala da ode u penziju 2006. godine. Ali traznja za legendarnim terencem je bila toliko velika da je Ruski proizvodac prolongirao Zivotni ciklus Nive, pa je 2009. godine usledila temeljna tehnicka obnova. Svi su mislili i posljednja. Ali prevarili su se! Na 35. godisnjicu, Niva je jos jednom podmladjena, sada skrivena iza imena "4x4". Zanimljivo je da AvtoVaz vise ne koristi ime "Niva" za ovaj model auta, vec naziv 4X4, a "Niva" se sad pojavljuje, kao model Chevroleta, pa sad imamo Chevrolet Niva. Koliko sam uspeo da skapiram, to je neki dil izmedju Rusa i Amerikanaca. Ako biste mene pitali za misljenje o Nivi, a vozio sam model iz 92. rekao bi vam, da je mozda ok vozilo za njive, blato sneg i slicno, ali posto nisam imao prilike da Nivu probam po takvom terenu, ne znam tacno kakva je, mada znam da se u Srbiji mnogi kunu u nju i govore, da samo uz masnu banderu ne moze da izadje. Ja sam Nivu vozio po Beogradu-asfaltu i mislim da auto definitivno nije za grad, a realno, nije ni pravljen za grad, nego za voznju van asfalta. Ako bi navodio mane, to bi otprilike izgledalo ovako (napominjem, da pisem o starijem modelu sa karburatorskim 1.6 motorom i o vozilu, koje je poprilicno izakano): Velika potrosnja, narocito po gradu sa sistemom kreni-stani, pa je spas za dzep, ugradnja plina. Teska na volanu (vozio model bez servo pojacivaca), ali dobra za one, koji hoce da ojacaju podlaktice. Bucna, narocito na brzinama iznad 90km/h Pri kocenju na vecim brzinama, Niva zna da zanese Bez obzira, sto je Niva teska nepunih 1200kg, treba joj oko 22 sekunde, da bi dosla do 100km/h, sto bi mnogi rekli, ubrzava, kao voz, a tako i staje. Najveca moguca brzina, koju Niva moze da postigne je oko 130km/h, sto je malo za normalno vozilo, ali za Nivu je sve preko 100 previse, jer je pri vecim brzinama, jako bucna i nestabilna zbog uskih guma. Znam da ce me mnogi pljuvati zbog ovoga, ali sta da radim, kad je tako. ja vozim kampanjolu iz 50-ih godina i jedva da je malo bucnija od nje. Moguce je da su noviji modeli radjeni sa boljom izolacijom, ali ovo sto sam ja vozio je stvarno nepodnosljivo. Mogu da zamislim, kako je na duzim putevima. Moje licno misljenje je da ovo vozilo nije za grad i neshvatljivo mi je, da neko ko zivi u gradu, gde je svuda asfalt vozi ovako nesto. Skoro sam citao na jednom forumu utiske coveka, koji je kupio Nivu i sa njom za 2 godine, presao oko 40.000 km po gradu. On opisuje Nivu, kao nesto najlosije sto je ikada vozio, pocevsi od velike potrosnje, neudobnosti, buke, tvrdog volana, loseg starta... Sve sto je covek naveo je tacno, ali meni nije jasno, sta ce coveku, koji zivi u gradu "terensko" vozilo, a narocito, ako prelazi toliku kilometrazu. ljudi ne shvataju, da je Niva namenski auto i da to nije auto pravljeno za mangupiranje po gradu ili za one koji nemaju dovoljno para za neki besan dzip, pa kupe Nivu i kao, sad su oni face. Niva je pravljena za lose puteve, za puteve zavejane snegom, za blato, sumu, polja, livade, za puteve, gde je grehota terati luksuzne limuzine i za to je odlicna. Ne mozete kupiti mazdu RX8 ili BMW e60 i kukati, kako ste se sa njom zaglavili u njivi ili dubokom snegu, jer ta vozila nisu predvidjena za to. Isto tako ne mozete kupiti Nivu, voziti je po gradu ili krenuti sa njom na more i zaliti se , kako je tvrda na volanu, nestabilna, tesko ubrzava, bucna je i sto je spora, a puno trosi. Niva nije pravljena, da se u njoj uziva, nego da se stigne tamo, gde se ne moze stici obicnim putnickim vozilom i zbog toga je ovo odlicno vozilo (u odnosu na to koliko kosta) za lose planinske puteve i puteve zavejane snegom. Mnoge drzavne firme koriste ovo vozilo za nepristupacne terene i njima nije bitna udobnost i komfor, vec im je bitno, da mogu da se probiju do mesta gde su naumili da idu. Da Niva ne pruza, to sto pruza, sigurno ih elektrodistribucija ne bi koristila za svoje potrebe. Kod nive je dobro to, sto je to prosta masina, koju mozete popraviti i sa veoma malo mehanicarskog znanja i umeca, sto je jako dobra stvar, ukoliko vam se desi neki kvar, daleko od civilizacije. Sto se tice potraznje delova za Nivu, kod mene na auto-otpadu, ubedljivo se na prvom mestu traze petostepeni menjaci. Posle toga sortirano po tome, sta se najvise trazi, ide ovako: sedista, reduktori, vrata, gepek vrata, gume, kociona klesta, glava upravljaca, hauba... Evo nekih ne bas lepih komentara na temu Lada Niva, koje sam prikupio po raznim forumima: - Prednji trap izlazi iz geometrije, pa trazi kontrolu i centriranje...volan nema servo uredjaj sto otezava manevrisanje (teze nego na klasicnim Ladama)...auto je neudoban, a na zadnjoj klupi nema dovoljno prostora...semerinzi na motoru znaju da prave probleme, limarija je zaista slabija strana, posebno jer je skoljka samonoseca (tj. nema klasicnu sasiju), preporucujem da se umesto originalnih ruskih guma 175/80 R 16, stave 205/75 R 15 bilo kog zapadnog proizvodjaca, narocito ukoliko ce auto uglavnom ici po asfaltu (moraju i nove felne, razliciti precnici). - Niva je djubre, cak i po nasim standardima, ali je jeftina i to je glavni razlog za sva mitska svojstva koje joj nas narod pridaje. Ona ima slican status kao i Golf dvojka, a svima je jasno da je to jedan od najgorih auta koji su isli nasim putevima. Tuga od "auta", verujte... Ko je lud ovo da kupi osim drzavnih firmi... Auto jeste jeftin ali ne vredi ni toliko. Jeste da je sposoban terenac ali vrlo nepouzdan! Kvarovi su svakodnevnica, korozija je izjeda, fabricke gume jeza, motor odavno zastareo, enterijer za plakanje, potrosnja, buka, ma sve... ekologiju i bezbednosti - Niva je klasicni Ruski krs, ali krs koji zaista moze skoro svuda da se protera. - Te price da Niva moze da izade gde Pajeri ili neki drugi terenac sa 2/3 vrata (sa kracim medjuosovinskim rastojanjem) su bajke, jer se uglavnom radi o sluzbenim Nivama koje ljudi ne stede i gaze ih bez imalo stednje i ne brinu o ostecenjima, jer znaju da ih nece oni popravljati. A kakav je to terenac koji morate da gazite na 5000rpm da bi mogao normalno da povuce uzbrdo kao neki dizel na 1700-2000rpm? O limariji, udobnosti, a i toj klimi uz tako slab motor necu ni da pricam. - Koristim sluzbeni skoro svaki dan, auto je tiha jeza, sa 97000 grob od auta, pojela ga korozija, ne znam sta nije menjano, sedista se razvalila vozacevo doslo do zadnje klupe, radjeno stelovanje ventila, pukao blok motora....ma jezivo, sva sreca da je jeftin, ali zato zvanicni servis udara po dzepu. Moze mozda da prodje svugde, ali tek kad se zamene plasticni pneumatici koji dolaze uz Nivu. Auto ne bih preporucio neprijatelju. -Jako trom motor. Mane su mu jako slabo napravljena limarija i set kvacila, a na motoru ocekujte probleme nakon 50000km. - Daleko je to od pravog terenca, a takva je i cena. - Za tu lovu dobar i sirov terenac, slab lim, obicno pocne trunut nakon par godina, velika potrosnja, odvaljiva bubrege. - Niva pristojno izgleda, ali jedno veliko ALI...k o r o z i j a. Na ovom dobrom autu ona je brza, nezaustavljiva, izbija sama od sebe i svaki put kada mi padne na pamet da mi treba ovakvo vozilo, prva Niva na koju naidjem me otera i razuveri da uopste razmisljam o njoj. Steta! - I stvarno su mitske i u njih veruju samo oni koji nisu ladu nivu vozili ili su bili vozaci onih koje nisu morali sami da odrzavaju, da ne kazem firmine. Tacno je jedino da se zbog klirensa i malog medjuosovinskog rastojanja provlaci kroz teske terene naravno ne bolje od nekog drugog terenca i to samo uz odgovarajuce terenske gume sa kojima je mucno voziti po asfaltu. Tacno je da je mnogo jeftinija od drugih terenaca ali cena toga je u kvalitetu izrade. Taj auto ni u kom pogledu nije kvalitetnije uradjen od jednog juga, keca ili floride. Jesu lake i jeftine za popravljanje, ali se nive i svaki cas kvare. Nisu udobnije od traktora sa kabinom. Plastika je grozna, na momente komicna. Pozadi jedva da ima mesta za sedenje. Od buke u tom autu ne moze da se razgovara. Sve je sklepano... Nemam drugu rec. Vozio sam staru dve godine i ne pamtim da je prolazilo vise od 15 dana izmedju dva odlaska kod majstora: od krupnih stvari kao sto je bacanje ulja do sitnica sa elektrikom, prekidacima i sumnjivim zvucima. Uprkos mitovima, trap joj je jako osetljiv, kao i auspuh koji brzo riknjava Da skratim, laknulo mi je kada sam nakon dve godine "dzipovanja" sa ladom presao u obican auto. To nije vozilo za obican svet. To je radna mazga za firme koje nemaju para za prave skuplje terence. - U kabini nema finog podesavanja grejanja ili hladenja, sto ce reci ili greje ko furuna ili grejanja nema uopste. Lako magli soferku, jer se voda i otpad kroz usis ventilacije ispod resetke na haubi lako sliva na radijator grejanja i onda izgleda kao da je radijator pukao i da je poceo da curi antifriz. - Prostor na zadnjoj klupi putnicima pruzice pravu avanturu opstanka. Volan sa puzem pruza bildersku vezbu ali bez tegova. Limarija ako se ne zastiti temeljno, bice ekspresno unistena i zahtevace limarijske zahvate krupnog tipa. - jedna rec: katastrofa. - Mnogi koji su u Zapadnoj Evropi vozili Nive (npr. neke sluzbe u Svajcarskim alpima itd.), ali su presli na Daciju Daster (Duster), jer je komfornija, ima neuporedivo bolji 1.5dCi motor, potrosnja manja, a odrzavanje jeftinije (jer se manje kvari), i ne truli. Evo odgovora na pitanje jednog clana na domacem forumu 4X4.com o tome, da li da kupi noviju Nivu ili da sredjuje svoju staru Vitaru: - za trecinu para sto planiras da das za Nivu mozes da sredis Vitaru da te sluzi tri puta duze nego Niva, tako ces ustedeti mnogo para a najvaznije ustedeces i mnogo zivaca. Pricam iz iskustva jer sam imao oba vozila!!! velika rucica na Nivi ukljucuje redukciju brzine dok mala ukljucuje blokadu srednjeg diferencijala i mogu se koristiti nezavisno!!!! - Kao bivsi vlasnik Nive ja bih ti preporucio da sredis malo Vitaru i jos dugo se vozis u sreci i veselju u njoj. Mnogo ces se razocarati kvalitetom Lade posle Suzukija, bez obzira na godiste. - Ja sam imao Nivu , a sada imam Vitaru ta dva auta se ne mogu uporediti po kvalitetu, Vitara jer bar jedno 10 puta kvalitetnija i izdrzivija od Nive! trosi 5 litara manje a ide duplo brze i bolje, sto se udobnosti tice tu su negde iste osim sto kod Vitare je bolji polozaj vozaca i manje zamara!!! jedino kod Nive ima vise komfora za putnike pozadi i ima gepek za razliku od Vitare koja nema!!! sto se pogona tice, niva ima stalni pogon na cetiri tocka sa blokadom srednjeg diferencijala i reduktorom, dok Vitara ima stalni pogon na zadnje tockove blokadu diferencijala i reduktor!! Sto se tice off road mogucnosti i tu su negde iste, nema tog mesta gde sam izasao sa nivom a da nisam izasao sa Vitarom naravno sa dobrim gumama!!! i nekako mise cini da Vitara ima vise snage i bolje vuce po terenu!!! - U vitaru ulozish sad i miran si...u Ladu se ulaze vazda.... sto se tice pozitivnih komentara, oni se uglavnom odnose na to, da se lako dolazi do delova, da su delovi jeftini, da je laka za odrzavanje, da se zbog uskih guma, moze svuda proterati. Evo nekih pozitivnih: - Uglavnom lak auto za odrzavanje, sve sam radim, lose je sto je mnogo ne kvalitetnih delova na trzistu, ali uz dobre delove ne kvari se preterano, inace ja je koristim samo za off road. - Autic za 1000e (mislim na ove starije) prva liga za voznju po terenu mada i po gradu. Za te pare, odlican terenac. - Do sada sam uz putnicki automobil uvek imao i Ladu Nivu kao drugi automobil. Prednosti su visoka prohodnost, zahvaljujuci tome sto je kratkog medjuosovinskog rastojanja, dobro odabrane snage motora, odlicnog reduktora i visokog klirensa. Da se razumemo ovo nije po svojoj nameni pravi terenac, to je auto sa povecanom prohodnoscu, ali se pokazao boljim od vecine pravih terenaca. Iako ovo vozilo moze da ucini na terenu neke stvarno velike podvige i da postidi vecinu mnogo skupljih terenaca, odredjeni vlasnici medju lovcima i ribolovcima joj pridaju mitske i natrprirodne osobine koje zaista nema. Odrzavanje je jeftino, a delove za nju skoro, da se nasalim, drze po trafikama. Ipak treba odabrati skuplje originalne Ruske delove, a izbegavati malu privredu i Ukrajinsko djubre. Pouzdanost ovog auta je stvarno legendarna. Nikada se nije desilo da me je negde ostavila ili se pokvarila da nisam mogao da je dovezem do kuce. Redovan servis, dobra i mocna ulja za motor (ne zalite novca za to), kao i za menjac, reduktor i diferencijale i nema problema. Obavezno cim je isterate iz salona (ja sam ih uvek kupovao nove) odmah kod proverenog majstora da sve pregleda i svaki sraf na donjem postroju po potrebi dotegne ili otpusti u skladu sa merilima i da ih podmaze. Odmah je i antikorozivno zastitite i verujte mi trajace vam. Motor jednostavan, cak i zivahan, lepo radi i na benzinu, a najbolje na plinu. I zimi i leti paljena na plin bez problema ili zastoja. Preporucujem gume Amtel sa oznakom NIVA 4x4 Seven Hills, one su stvarno cudo. Neverovatno se osecate kada vozite Nivu koliko je ona nezainteresovana za podlogu po kojoj ide, a koliko ste vi sigurni u to da cete proci gde ste zamislili. Zbog svojih dimenzija lako nalazi prostor za parking. Komfor sedista napred je iznenadjujuci, pa se i oni koji se prvi put voze pozitivno izraze o voznji bez obzira sto je donji postroj, primereno ovom vozilu, izuzetno krut. - da ces s Ladom ostat bez bubrega. OCES, da ces s Ladom zaglavit negdje na planeti u najgoroj vukojebini i kaljuzi. NECES - Sto se tice crash testa, ne zameram Ladi na losim ocenama, jer kolike su sanse da negde u sumi gde se inace Lada i koristi, sudarite s drugim autom??? eventualno s drugom Ladom, jer gde se Lada vozi, ne vozi se nista drugo. Za koliko ste culi sudara Lade Nive u sumi gde se inace ona voza??? Niva se ne vozi brze od 30-40 km/h, a sta joj se moze desiti je da udari u drvo, da se prevrne na krov i nista vise, i sve to se sredi za 10 minuta, a ne ko ovi moderni dzipovi, potrosi mu se senzor il padne prasina na relej i stanes u sred nicega... - za vukojebine, Lada je najbolja na planeti, za asfalt... lada nije niposto. Sto bi reko moj jaran "Niva je auto igracka za starije decake" - Niva je odlican terenski auto. Na asfaltu je nepouzdana, neudobna, nesigurna, ali kad s asfalta ..... Mrak! - Kad se vozis kroz sume nema stajanja, jedino ako pogodis kakvo drvo onda uzmes kamen ispravis to i nastavis dalje. - Ladu nemojte gledati ko auto jer ona to nije, nije za vozikanje, nego je namensko vozilo za posao, kao bager, valjak, viljuskar, traktor, grtalica .... namensko "auto" za nepristupacne terena... Evo i nekih smesnih komentara-viceva: - Pa to su Rusi napravili za Sibir, a ne za umisljene tatine sinove..... To je auto za divljinu! - Sta prvo crkne na Ladi Nivi - vlasnik. - A tek ova situacija: ides van sa Nivom i parkiras do Cayenna ili Touarega ili X5 i onda upadnes nekoj curi da vozis terenca. i nakon sto pristane da je odvedes kuci, lagano se uputis prema Nivi, ali s one strane odakle je Cayenne i sl. cura sama skida gacice. kad joj otvoris vrata od Nive, ponovno ih oblaci! - Kada imas Ladu Nivu, srecan si dva puta. Kada je kupis i kada je prodas. - Lada Niva, to je isto kao da koristis internet explorer. - Niva je odlicna za one, koji imaju kamen u bubregu, jer ce ga voznjom u Nivi sigurno izbaciti. - Moj komsija ima ladu trula visnja, vise trula, nego visnja. Ljudi se najvise slazu oko izjave "kolko para, tolko muzike" i da za novac koji se daje za nivu, ne moze da se kupi, kvalitetniji terenac.