Lada 111 (VAZ 2111)
Lada

223.jpg

Detalji

  • : Karavan
  • 1998
  • 2009


Opis

Lada 111 je modifikovani Ruski automobil Lada 110, od koga je napravljena karavan verzija. Karavan verzija je u Rusiji pocela da se proizvodi 1998. godine i radila se do 2009, ali to nije bio njen kraj, ona je nastavila da se proizvodi u Ukrajini, pod imenom Bogdan 2111. U pocetku su nosile 1.5 litarske motore sa 8 i 16 ventila iz Lade 110, a od jeseni 2004. ugradjivani su 1.6 litarski motori sa 8 i 16 ventila, koji su ispunjavali EURO 2 normu toksicnosti (mada se negde spominje, da ispunjavaju i EURO 4). Svi menjaci u ovim Ladama su bili petostepeni manuelni. Lada 111, nudi mogucnost prevoza vece kolicine prtljaga, narocito obaranjem zadnih sedista, jer se tada prtljaznik poveca sa 490 na 1420 litara, sto omogucava da se u Ladu utovare kabaste i dugacke stvari. Zahvaljujuci prednjem pogonu i zadnjim vratima, visina za utovar je prilicno niska, sto olaksava utovar i istovar robe. Od opreme 111-ka posedovala je putni racunar, elektronske podizace stakla, servo volan, kod kljuc, centralno zakljucavanje, pocinkovanu karoseriju (ovo je malo cudno, jer je podlozna koroziji) i elektronski sistem upravljanja motorom za modele sa ubrizgavanjem. Iako je ovo karavan verzija, 111 ima "meku" suspenziju i nije dizajnirana za preopterecenja, ili redovnu upotrebu po losim putevima. Posto je ovo, mozemo reci lada 110 u karavan verziji, sve pohvale i mane, deli sa tim automobilom, jedino sto se dosta vozaca, zali na zadnje opruge kod karavana, dok to nije slucaj kod Lade 110. I sijalice u zadnjim svetlima su problematicne kod karavana. Ono sto vam ja mogu reci iz iskustva sa auto-otpada, a vezano za ovaj automobili, je isto sto sam napisao i za Ladu 110, a to je da ima losu limariju, tako da mi nije jasan podatak, da su pocinkovane. Pored losije limarije, od njihovih vlasnika sam cuo, da su dosta problema imali sa elektronikom, podizacima stakla, visinom pedale kvacila, modulom za paljenje, "teskim" volanom, komandama grejanja, pucanjem zupcastog kaisa, sabijenim zadnjim oprugama, problemima sa sijalicama u zadnjim svetlima, kvarovima na motoru... Najcesce trazeni polovni delovi za ovaj auto su: farovi, branici, motiric klapne grejanja, alternator, anlaser, MODUL PALJENJA, podizaci stakla, zadnje opruge, motor... Evo nekih pozitivnih komentara vlasnika Lade 111, koje sam pokupio na netu: Imam ladu 111 1.5 16V vec 10. godina i do sada nikada nisam imao ni jedan problem na motoru, nikada nista nije radjeno sem velikog i malog servisa sto je tu negde oko 10-11.000. Potrosnja je mala za ovako veliki auto, naravno potrosnja zavisi i od stila voznje, ali od prilike sa normalnijom voznjom ( do 90km/h ) moze da se predje i to 500km ali od prilike na otvorenom trosi oko 8-9 litara na 100km u gradu trosi oko 10-11 litara. Za transport je auto fanastican, sta moja lada nije povukla, od troseda preko, frizidera i vrata do metalnih konstrukcija pa i drvenih tezgi ( vise komada ). cena delova je zadovoljavajuca, msm nije mnogo skupa ali ima i delova koja su Boze sacuvaj koliko skupa a po nekom mom razmisljanju cak i bezobrazno skupa. Mali potrosac, pouzdana, jeftino odrzavanje, ako treba ide kao mecava, brza je od mnogo skupljih auta, redovan servis i ima da ide milion km, veliki gepek, bolja je od hecbeg i limuzina verzije itd itd.... 1.5 16V, 115.000 km . Ekonomicna, sa BRC sekventom trosi 8.5 litara plina na otvorenom, motor i menjac pouzdani. Inace, jako zivahna i startna, motor se lagano zavrti i do 5~6.000 i dobro vuce. Trap pouzdan i izdrzljiv. Evo i nekoliko negativnih komentara vlasnika lade 111, koje sam pokupio na netu: Slaba limarija, motor nejak, cesti kvarovi, nije nesto narocita preglednost unazad, ne isplati se kupovati iako su povoljni. Korozija pocinje da najeda karoseriju nakon 8. godine. Plasticna grla sijalica u zadnjim farovima se deformisu od temperature (ima i to resenje, ko zna..). Obicno vlasnici stavljaju jeftine gume na nju - ja sam stavljao Good Year, Continental, Bridgestone - auto ne moze da se poredi u odnosu na one koje se uobicajeno koriste na Ladama (investicija u dobre gume se isplati!). Trziste preplavljeno delovima loseg kvaliteta - treba biti strucnjak pa naci kvalitetne. Fabricki nema klimu (moze da se dogradi, ali to nije jeftino). Nema ABS. Nema vazduzne jastuke. Nema fabricki predvidjeno mesto za prednje zvucnike. Zadnji se slabo cuju na prednjim sedistima. Postoje dve vrste farova: stariji klasicni i novi sa socivima - ovi noviji su zaista slabi (slab intenzitet svetla) i morao sam da kupim stariji model farova da bi imao dobar intenzitet svetla (sa istim sijalicama)! (Nisam uspeo da nađem razlog). Fabricke zadnje opruge su preslabe, morao sam da ugradjujem jace. Serviseri po pravilu u Lade ugradjuju jeftine delove (gume, kocne plocice, ulja, svecice...), sto ovaj inace zaista dobar auto vrlo brzo pretvara u krs (uverio se mnogo puta!). Lose ogibljenje, zadnje opruge se sabile pa se auto spustio. Elektrika je katastrofa, prozori zaglavili, grejanje se kvari, problematicni stopovi. Losa limarija, posle sedam godina pocela je da korodira po rubovima. Modul crkava da kazem relativno cesto posto se nalazi na samom bloku, pa se i greje vise. Tehnicka specifikacija Lade 111: Duzina: -------------------------------------------------------------- 4285 mm Sirina: ---------------------------------------------------------------- 1676 mm Visina: ---------------------------------------------------------------- 1460 mm trag tockova napred/pozadi: ------------------------------ 1410/1380 mm visina od tla: ---------------------------------------------------------- 165 mm Masa vozila u kg: ------------------------ 1020 (1.6 8V) i 1040 1.6 (16V) Sistem upravljanja: --------------------------------------------- letva volana Polozaj motor: -------------------------------------------- napred poprecno Zapremina tovarnog prostora u m3: ------------------------- 0,43/0,775 Zapremina gepeka podignuta/spustena sedista: --------- 490/1420kg Zapremina rezervoara goriva: ------------------------------------ 43 litara Motori: ------------------------------------------------------ 1.6 8V ---------------------------------------- 1.6 16V kW pri obrtaju motora: ----------------------------- 57,2/5400 -------------------------------------- 67.5/5600 Zapremina motora u cm: -------------------------------- 1596 --------------------------------------------- 1597 Obrtni moment u Nm/obrtaji motora: ------------ 120/2700 --------------------------------------- 131/3700 Maksimalna brzina: --------------------------------- 162 km/h ---------------------------------------- 175 km/h Ubrzanje od 0 do 100km/h: --------------------- 14 sekundi ------------------------------------ 12,5 sekundi Potrosnja goriva u litrima na 100 km: Otvoren put pri 90 km/h: ---------------------------------- 5,5 ------------------------------------------------- 5,7 Otvoren put pri 120 km/h: -------------------------------- 7,5 ------------------------------------------------- 7,5 Po gradu: ---------------------------------------------------- 8,8 ------------------------------------------------- 8,8 Gume: ---------- 175/70SR13 175/65HR14 185/60HR14 ---- 175/70SR13 175/65HR14 185/60HR14 standardi za toksicnost: ---------------------------- EURO 2 ------------------------------------------- EURO 2