Lada 2104 ili Lada Riva karavan (VAZ-2104)
Lada

216.jpg

Detalji

  • : Karavan
  • 1984
  • 2012


Opis

VAZ-2104, Lada 2104 ili Lada Riva karavan je automobil nastao na osnovu VAZ-a 2105 i njegova proizvodnja trajala je od 1984 do 2012. godine. Lada 2104 je u stvari lada 2105 u karavan verziji i drugi je karavan, koji je proizveo fabrika automobila "AvtoVaz". Prvi karavan je nastao na osnovu prve Lade "Lada 2101" i taj karavan je nosio oznaku "VAZ-2102" Prednji i srednji deo auta je kao i kod VAZ-a 2105, a zadnji deo je slican modelu VAZ-2102, ali sa nekoliko promena. Zadnja stop svetla su mnogo veca u odnosu na prvi karavan, zbog cega su gepek vrata dobila suzenje pri dnu. Iako je ukupna duzina vozila skracena za 15 mm u odnosu na 2105-limuzinu, korisna povrsina je ostala na nivou modela 2102 i to 1150 litara sa podignutim i 1.450 litara sa oborenim zadnjim sedistima. Ovo je postignuto time, sto je ovaj model siri za 150mm i visi za 90mm u odnosu na 2102. VAZ-2104 ima prostranu unutrasnjost, koja se dodatno povecava obaranjem zadnjih sedista. Visokim podizanjem zadnjih vrata omogucava se lak utovar i istovar robe. Lada 2104 je jednostavan auto, pogodan za prevoz putnika i tereta, savrsen je kao sredstvo dostave robe za male radnje, ali je dobar i za duze relacije. Kod nas su ga pretezno koristile zanatlije gradjevinske struke i skoro sve drzavne firme i institucije, kao sluzbeno vozilo. Domovi zdravlja su ovu Ladu koristili kao sanitet. Ova Lada je vrlo cesto koriscena i za prevoz voca i povrca do pijace, a narocito lubenica. Vrlo cesto je i pored velikog unutrasnjeg tovarnog prostora, na krovu nosila i dodatnu korpu na koju se tovarilo sve i svasta. Zbog svoje izdrzljivosti, ovaj auto je mnogima posluzio za prevoz gradjevinskog materijala i mnoge su kuce napravljene, materijalom, koji je prevezen u i na njoj. Mnogi su je 90-ih godina u vreme embarga koristili za prevoz benzina iz Rumunije, Bugarske... Ove Lade nosile su motore razlicite jacine: 1.3 (64KS), 1.5 (71KS), 1.6 (84KS) i od 95. godine 1,7 iz Lade Nive. Kratko vreme u ponudi je bio i 1,5-litarski dizel motor. U pocetku je 2104 imala menjace sa 4, a kasnije i sa 5 brzina. Kao i sve prethodne Lade i ova ima pogon na zadnjim tockovima. Ubrzanje 0-100 km/h se krece od 17 sekundi sa najjacim motorom, do 23 sa najslabijim. Maksimalna brzina se krece od 125 km/h do 145 km/h. Potrosnja goriva se u proseku u gradu krece oko 9 litara, a na otvorenom putu oko 7, s tim da su ovo podaci za nov auto i sa laganom voznjom. Ukoliko se Lada vozi malo zustrije, potrosnja, moze da skoci i do 50%, a sa rastelovanim karburatorom, zna da potrosi i duplo. U Rusiji, VAZ-2105, VAZ-2104 i VAZ-2107 se smatraju razlicitim automobilima, a ne varijantama, ali ipak svi su oni samo redizajnirani modeli, prvog proizvedenog VAZ-a, a to je VAZ-2101. Ove Lade su poznate, kao Pyatyorka ("pet"), Chetvyorka ("cetiri") i Semyorka ("sedam"). Danas se Lade 2104, 2105 i 2107 nazivaju Lade Classic serije, izvedene na platformi Fiata 124. Proizvodnja u Rusiji se zavrsila izmedju 2010. i 2012. godine, medjutim, Lada 2107 se i dalje u proizvodi u Egiptu. Ove Lade su treci najprodavaniji automobil radjen na istoj platformi, nakon Volkswagen Buba i Ford Model T. Fabrika VAZ je jedna od najvecih Sovjetskih graditeljskih podviga. Proizvodna linija je dugacka oko 270 kilometara, a fabrika zaposljava 180.000 ljudi. Posle samo dve godine, 100.000 automobila je proizvedeno, posto je proizvodnja pocela dok je fabrika jos uvek bila u fazi izrade. 1983. godine proizveden je milioniti automobil. Zahvaljujuci Italijanskoj kontroli kvaliteta VAZ se za razliku od ostalih proizvodjaca automobila u SSSR-u konstantno isticao kvalitetom. Lada na Ruskom jeziku znaci "mala" ili "ljupka", pa bi se komotno automobili ovog proizvodjaca mogli nazvati "ljupki automobili" ili "mali automobili". Ladin znak (logotip) predstavlja brod Vikinga, sto asocira na stare Ruse. 80-ih godina u Rusiji je vladala nestasica automobila i postojale su liste cekanja, gde se i po 8 godina cekalo na nov auto, zbog toga su polovni automobili, cesto bili i skupli od novih. U Rusiji za vreme Gorbacova fizickim licima nije bio dozvoljen uvoz stranih automobila, pogotovo ne zapadnih. 99% putnickih auta na putu su bili Made in SSSR, a u to vreme nije retkost bila videti Moskvich 400, koji se pravio do '56. ili GAZ Pobedu koja se pravila do 58, o novijim modelima da ne govorimo. Sto se stranih auta tice sistem je bio jako rigorozan. Rusi su imali pravo uvesti polovan auto tek i jedino ako su bili zasluzni gradjani ili povratnici iz dipl. sluzbe koji bi povlacili sa sobom svoja auta, tako da je tu znalo biti egzotike, od Japanaca sa volanom na desnoj strani, preko Volvoa i Mercedesa do Americkih automobila. Kupoprodaja izmedju Rusa i stranaca nije bila dozvoljena, cak je i za strance bio strog rezim. Direktnu kupoprodaju su mogli raditi izmedju sebe samo diplomate. Ono sto se meni licno nije dopadalo na ovom modelu je kao i kod svih lada, lagan zadnji kraj, velika potrosnja, narocito sa losim karburatorom, tezak volan, instrument tabla, koja je znala da ispuca od sunca i previse ostre linije na karoseriji. Dobre strane ovog modela su grejanje i to sto je cvrsta, pa je mogla da se tovari kao mazga, sto dobro znaju sverceri goriva iz 90-ih, a nije mali broj i onih, koji su sav materijal za izgradnju kuce ili vikendice prevezli s njom. Najcesce trazeni delovi na otpadu za nju su: razvodnik, hardijev zglob, uporne spone, kociona klesta, stampana ploca zadnjih svetala, rezervoar, prednja sedista, unutrasnji rukohvati i diferencijali. Rezervoar kod Lade se nalazi u desnom zadnjem krilu iza tocka i obicno je to krilo vlazno, jer zadnji tocak u toku voznje prska vodu u tom delu, kasnije tu lim istruli, pa voda ulazi u gepek i zadrzava se u tom krilu. Cesto, vozaci tu drze stare krpe, a one se od te vode pokvase, upiju vodu i onda tako mokre u dodiru sa limom rezervoara i krila, dovode do rdjanja istog i truljenja. Diferencijali sa Lada se najcesce traze za pravljenje prikolica za motokultivatore. TEHNICKA SPECIFIKACIJA: Model 2104 Motor: ---------------------------------------------------------------------- od 1.3 do 1.7cm3 vrata: ------------------------------------------------------------------------------------- 5 Maksimalna brzina: ----------------------------------------- 125 do 145 km/h zavisno od motora Ubrzanje od 0 do 100 km/h: -----------------------------od 17 do 23 sekunde, zavisno od motora Zapremina rezervoara goriva: ------------------------------------------------------------ 45 l Pocetak proizvodnje: ------------------------------------------------------------- 1984 godina Kraj proizvodnje: ---------------------------------------------------------------- 2012 godina Karoserija tip: ---------------------------------------------------------------------- karavan Mesta za sedenje: -------------------------------------------------------------------------- 5 Duzina: ----------------------------------------------------------------------------- 4115 mm. Sirina: ----------------------------------------------------------------------------- 1620 mm. visina: ----------------------------------------------------------------------------- 1443 mm. Meduosovinsko rastojanje: ----------------------------------------------------------- 2424 mm. Gorivo sistem: -------------------------------------------------------------------- karburator Tip motora: ------------------------------------------------------------------------------ OHC Broj cilindara: ---------------------------------------------------------------------------- 4 Odnos kompresije; ------------------------------------------------------------------------ 8.5 Broj ventila po cilindru: ------------------------------------------------------------------ 2 Vrsta goriva: ------------------------------------------------------------------------- Benzin Pogon: -------------- ---------------------------------------------------- na zadnim tockovima Menjac: ----------- ----------------------------------------------- manuelni sa 4 ili 5 brzina Prednji trap: -- viljuske, balans stangla, spiralne opruge, teleskopski hidraulicni amortizeri Zadnji trap: - diferencijal, uporne spone, teleskopski hidraulicni amortizeri, spiralne opruge prednje kocnice: --------------------------------------------------------------------- diskovi Zadnje kocnice: ----------------------------------------------------------------------- dobosi Sistem upravljanja: --------------------------------------------------------- glava upravljaca Potrošnja goriva: ----------------------------------------- oko 9 l/100 km. kombinovane voznje Tezina praznog vozila: -------------------------------------------------------------- 1020 kg. Maksimalna tezina: ------------------------------------------------------------------ 1475 kg. Gume velicina: ------------------------------------------------------------------- 175/70 SR13