Fiat 1107 (AR-76) Nova Kampanjola (oldtajmer)
Fiat

m_170.jpg

Detalji

  • : Limuzina
  • 1973
  • 1985


Opis

Fiat 1107 ili Nuovo Campagnola 2 je naslednik mnogo poznatije Kampanjole iz prve serije pod nazivom 1101 ili AR-51/55. Njena proizvodnja zapocela je 1974. godine, godinu dana nakon prestanka proizvodnje modela iz prve serije i trajala je sve do 1986. Fiat 1107 je trzistu ponudjena, kao modernije vozilo za poboljsanim karakteristikama. Oble linije zamenjene su ostrim i kockastim i pomalo kutijastim dizajnom. 1107, 1976. godine ulazi u sastav Italijanske vojske i dobija oznaku AR 76. Nova Kampanjola imala je nezavisno vesanje na sva cetiri tocka i serijski samoblokirajuci diferencijal nazad. Opcijski se nudio i samoblokirajuci diferencijal prednjih tockova. Cetvorostepeni menjac, zamenjen je sinhronizovanim petostepenim sa rucicom reduktora pored menjaca. Integralni pogon ukljucivao se ili iskljucivao, podizanjem ili spustanjem rucke T oblika. Ugradjen je novi benzinski motor zapremine 2.0 litre i 80 ks pri 4.600 obrtaja u minuti. Godine 1979, uveden je novi dizelas zapremine takodjer 2.0 litre i snage 60 konja, ali zbog prigovora na slabe performanse godine 1981, zapocinje ugradnja snaznijeg, 2.5 dizelasa sa 72 ks. Sa novim motorima maksimalne brzine za Fiat 1107 popele su se za dizelase do 115, a benzince preko 120 kilometara na sat. Nova Kampanjola mogla je svladavati uspone pod ulaznim uglom od 45 stepeni i prolaziti kroz vodu duboku do 0.70 metara. 1107 nikada nije dosegla popularnost starijeg modela 1101, jer je u poredjenju sa njim bila nepouzdana i doslovce "mekana", sklona kvarovima posebno u terenskim uslovima (onim najbitnijim za sta je i namenjena) i osetljiva na udarce zbog tankog lima. Ispitivanja su pokazala da 1107 pati od mnogih nedostataka ali da moze da se uslovno prihvati u JNA, ukoliko se tokom serijske proizvodnje uklone ti nedostatci. Tek kada su na vozilo ugradjena sredstva veze i posle prvih iskustava sa terena, doslo se do zakljucka, da ovo vozilo ne moze da pruzi, ono sto se od njega ocekivalo i zbog toga se odustalo od nabavke licence za dalju proizvodnju. Do tada je iz Italije vec bilo uvezeno ili sklopljeno u Zastavi ukupno 2532 komada vozila pod nazivom FIAT 1107JD tj. FIAT-Zastava 1107JD. Najcesci kvar na 1107 je lomljenje poluosovina i homokinetickih zglobova. Na vojnim otpadima i u kasarnama, od 10 neispravnih kampanjola 1107, 7-8 nisu u voznom stanju zbog poluosovina. Pored ovoga, ova vozila su zbog tankog lima i ostrih ivica imala velikih problema i sa rdjom i trazila su stalnu zastitu i odrzavanje, u suprotnom bi jako brzo istrulila. Ja sam imao prilike da je jednom provozam u vojsci i znam da smo se tada utrkivali, ko ce da sedne u nju, jer je bas ta koju sam ja vozio, bila skoro nova. Ono sto vam mogu reci iz licnog iskustva, je da je dosta komotnija, udobnija za voznju i mnogo tisa, od kampanjole iz prve serije. Na svom auto-otpadu, sam za sada rasturio samo jednu i mogu vam reci da se od delova ubedljivo najvise traze poluosovine sa krstatim zglobovima, zatim pomocni kocioni cilindri u dobosima, lamela, anlaser i menjac.