Lada Oka
Lada

m_227.jpg

Detalji

  • : Hečbek
  • 1988
  • 2009


Opis

Lada Oka ili VAZ-1111 je najmanji ikad proizveden Ruski automobil. Poceo je da se proizvodi 1988. godine i njegova proizvodnja trajala je sve do 2008. Ovaj mali gradski automobil konstruisan je i razvijan u proizvodnji sa jos jednom fabrikom KamAZ. Uzor za stvaranje "Oke" Rusi su pronasli na istoku, tacnije u Japanu i to u automobilu "Daihatsu Kuore". Prvi modeli proizvodili su se u VAZ-u, ali je VAZ 1. januara 1995. godine odlucio da prestane sa njihovom prizvodnjom, pa je njihova daljna proizvodnja nastavljena u u fabrici SeAZ iz malog gradica Serpuhova pored Moskve. Prvi modeli (1988-1996) proizvodili su se sa dvocilindricnim motorom od 650 cm3, a kasnije (1996-2007) su se pravile sa motorom od 750 cm3 i 40 konjskih snaga. Oke sa motorom od 650 kubika nazivane su VAZ 1111, a one sa jacim motorom 11113 Motor u ovoj Ladi je isti kao i Motor u Ladi Samari od 1300 cm3, ali presecen na pola, tako da je u njemu motor sa 2 klipa. Automobil je ime "Oka" dobio po istoimenoj reci u Rusiji. Po izgledu "Oka" podseca na Fiat Pandu. 1989. u Moskvi je predstavljena i "Oka" (VAZ 1111e) na elektricni pogon koja je jednim punjenjem baterija mogla da predje oko 100 kilometara. Pored toga postojale su i posebne verzije Oke za osobe sa invaliditetom i to: SeAZ-1111-1101 - posebna verzija za osobe s invaliditetom bez obe noge; SeAZ-1111-1102 - posebna verzija za osobe s invaliditetom s jednom nogom; SeAZ-1111-1103 - posebna verzija za osobe s invaliditetom s jednom nogom i jednom rukom; Ove posebne verzije za osobe sa invaliditetom distribuirane su besplatno putem socijalnih sluzbi Sovjetskog Saveza. Lada Oka je radjena i u varijanti pikapa, a radjene su i motorne sanke za prevoz osoba i vucu skijasa. Motorne sanke sa kabinom Oke, nosile su naziv TTM-1901 "Golden Eagle". Serijska proizvodnja Oke zavrsena je u Rusiji 2008. godine, kada je SeAZ u poslednje modele (2007-2008.) ugradjivala Kineske Euro-2 motore sa 3 cilindra. Naslednik Lade Oke je Lada Kalina. Koga zanima vise o ovom automobilu, moze otici na sajt fabrike koja ih je proizvodila i to na ovoj adresi http://seaz.ru/. Sto se tice Lade Oke u Srbiji, njih gotovo i da nema kod nas. Toliko su retke, da nas napoznatiji sajt za prodaju polovnih automobila "www.polovniautomobili.com uopste nema OKA u rubrici modeli Lada. Ja sam licno prvi put Video 'Oku" u februaru 2017. kada me je pozvao neko da me pita, da li sam zainteresovan da otkupim havarisanu Ladu Oku. Posto je nisam nikad video, a cena je bila 100€ pristao sam da je otkupim, iako ne verujem da cu ikada ista prodati sa nje.