Fiat Tempra
Fiat

200.jpg

Detalji

  • : Limuzina
  • 1990
  • 1996


Opis

Fiat Tempra (tip 159) je porodicni automobil proizveden od strane Italijanskog proizvodjaca automobila FIAT u razdoblju od 1990. do 1996. godine. Tempra je bila namejenjena kao zamena za Fiat Regatu i ima isti tip platforme, kao Lancia Dedra i Alfa Romeo 155 Tempra je 1991. godine u Irskoj proglasena za automobil godine. Tempra limuzina prikazana je u februaru 1990. godine na zenevskom salonu, a karavan (prodavana kao "Tempra SW") stize dva meseca kasnije u Torinu. Pocetni raspon motora cine benzinski 1,4, 1,6 i 1,8 i 1,9-litarski dizel sa turbinom. Automobil je poceo da se proizvodi u Brazilu za latinoamericko trziste. Za Brazilsko trziste je radjena i Coupe varijanta sa dvoja vrata. U Tempri su motori bili je slicni onima iz Tipa. U pocetku 1.4 i 1.6-litarski, model je imao karburator. Proizvodnja tih motora prestala je 1991 godine, zbog novih standarda Evropske unije o emisiji stetnih gasova. Zbog toga su svi modeli od 1992 godine, imali katalizatore i elektronsko ubrizgavanje. Prenos je standardni sa petostepenim manuelnim menjacem. Tokom 16 godina postojanja, ovaj model je dobio nekoliko promena, osim facelifta 1993 godine, kada je dobio novu prednju masku, tempra je dozivela i manje styling promene, kao i malo bolju opremu. Sasiju i glavne delove (narocito, vrata) deli sa Fiat Tipom. Ostala vozila, izvedena iz istog projekta su Lancia Dedra (Tempra je najslicniji rodjak i deli sve mehanicke komponente), Lancia Delta druge generacija, Alfa Romeo 155 , Alfa 145 i Alfa 146. Samo dva nivoa opreme je bilo dostupno u prvim modelima: standardni (S) i SX, s obzirom na cenu Tempre ovo je bila zadovoljavajuca oprema. SX modeli na primjer imali su istaknuta stakala, elektricni brave, podesive pojaseve i volan, prednja svjetla za maglu, branike u boji, tapacire od somota, futuristicko digitalni kilometar sat i mnogo drugih dodataka. Oni su takodjer bili dostupni sa anti-lock kocnicama, aluminijumskim felnama, siberom, digitalnom klimom, itd Facelift u aprilu 1993. godine, donosi visi nivo opreme, sada u rasponu od standardnih modela ("L" u Velikoj Britaniji, gdje je bio dostupan samo uz 1.4 motor) preko S i SX i na vrhu SLX, koji je bio dostupan samo sa 1.8 i 2.0 litarskim motorima u Velikoj Britaniji. Vozacev vazdusni jastuk je jos jedna inovacija te godine. Pogon na sva cetiri tocka na karavan modelima bio je dostupan na nekim trzistima, kao sto su Svajcarska. U Turskoj, gde je i izgradjivan ovaj auto auto, bila je dostupna verzija "SX" (sa automatskim menjacem) i "SX AK" (sa klimom ). U Turskoj (Tofas) izgradjena je Tempra 2.0 16V. taj model Tempre nije prodavan ostatku Evrope, bilo je i karavan verzija sa 148 KS. Za domace trziste postojala je i Marengo verzija, to je komercijalna verzija Tempre, temeljila se na karavan verziji, ali sa najosnovnijom opremom, zatamnjenim zadnjim staklima i bez zadnjih sedista. Motori u njima su najcesce bili dizeli. Popularni Italijanski automobilski casopis, pisao je o nedostacima na Tempri, gde je naveo da se cesto desava da ulazi voda kroz prednje vetrobransko staklo. Taj problem je prethodno imala Alfa 33, koja je po kisnom vremenu propustala vodu unutar vozila. Ovaj problem je bio prijavljen 1990-92 i bio je resen stavljanjem vece kolicine zaptivne mase pri montazi stakla. Drugi problem o kom je pisano je visoka potrosnja ulja, pogotovo na 1581 cm3 motorima, sto je zajednicki nedostatak sa Tipom (sa istim motorom) i Panda sa FIRE motorom. Na istom modelu, iz 1994. godine, automobil je poceo pokazivati neke elektronske kvarove, kao sto su elektronske kontrolne jedinice , koda kljuca i elektro sistem. Dizajn greska kod Tempre je sto je zadnje staklo suvise malo, a, njen zadnji deo visoko podignut, tako da je zadnja vidljivost bila losa. Ovo je jedan od razloga sto je karavan imao vise uspeha od limuzine, a posebno u Velikoj Britaniji. Od pocetka, Tempra je predstavljena kao jeftin i pouzdan automobil. 1.4 i 1.6 motori su bili u stanju preci velike udaljenosti sa malom potrosnjom goriva, takodjer zahvaljjuci velikim rezervoarima od 65 litara za sedan i 70 L za karavan. Jos jedna prednost je pocinkovana struktura, sto je omogucilo da model bude otporan na rdju. Tempra je ukinuta u Evropi 1996. godine, i u Brazilu 1998. i zamenjena je Fiat Mareom, koja se temelji na Fiat Brava i Fiat Bravo platformi. Za osam godina proizvodnje u Brazilu, napravljeno je 204,795 komada, a u Turskoj, gde se automobil proizvodi od 1990. do 1999. godine, proizvedeno je 129.590 komada. Ovo su motori, koji su isli u Tempru:: 1,4 benzin 1,6 benzin 1,8 benzin 2,0 benzin 1,9 dizel 1,9 turbodizela Prenos je bio 5-stepeni rucni i 4-stepeni automatski Medjuosovinski razmak tockova 2540 mm Duzina limuzine: 4355 mm Karavan: 4472 mm Sirina 1695 mm Visina 1445 mm Masu praznog vozila 1.030 kg NAJCESCE TRAZENI POLOVNI DELOVI SU: Digitalna instrument tabla, farovi, migavci, glave motora i bregaste za 1.9 dizel motore, anlaser...