Fiat Regata
Fiat

194.jpg

Detalji

  • : Limuzina
  • 1983
  • 1990


Opis

Fiat Regata je Italijanski automobil koji se proizvodio od 1983. do 1990. godine. Regata je radjena kao limuzina i karavan, koju su zvali i Marengo. Regata je radjena sa 3 benzinska i dva dizel motora. Spanski proizvodjac automobila SEAT je pravio slican automobil pod nazivom SEAT Malagi. Regata je predstavljena na Frankfurtskom sajmu automobila 1983. godine, radjena je na platformi Fiat Ritma (koji je poznat u Velikoj Britaniji i SAD-u kao Fiat Strada) i koristi gotovo identicnu mehaniku, iako je medjuosovinski razmak malo povecan. Motori su isti kao i u Fiat Ritmo, a to su benzinski SOHC od 1301 cm3 (68KS) koji su isli u Regatu 70, 1498 cm3 (81KS) u Regati 85 i DOHC 1585 cm3 (99KS) u Regati po nazivom 100. Pored benzinskih u regati su isla i dva dizel motora i to 1714 cm3 (57KS) koji je isao u regatu sa oznakom D (regata D) i 1929 cm3 (64KS) u Regati DS. 1984. godine uvedena je karavan varijanta, koja je bila dostupna sa motorima 1.3 i 1.6 i sa oba dizel motora. 1986. godine uradjen je facelift, Regata je dobila druga vrata sa promenjenom linijom prozora, drugacije rucke na vratima, prednja maska, branici i rat-kapne su takodjer zamenjene. Dotadasnji karburatorski motori dobili su direktno ubrizgavanje i katalizatore. Automobil je tezak od 890 do 1035 kg, zavisno od motora i od toga da li je limuzina ili karavan. Proizvodnja je prestala 1990. godine kada ju je nasledio model Tempra. Pored Italije Regata je proizvodjena i u Argentini gde se radila od 1985. do 1995. godine. Sto se tice licnih iskustava sa ovim modelom, mogu vam reci, da je i ona, kao i vecina Fiatovih automobila bila na dosta losem glasu zbog limarije, a sto se tice potraznje delova, najcesce su se trazila sedista, tapaciri, farovi, stop svetla, ablender... U poslednje vreme skoro da je potpuno prestala potraznja za delovima, jedan od razloga je sto je auto demode, nema nista od opreme koju nude savremeni automobili, a svedoci ste da automobili nikad nisu bili jeftiniji.